Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-06-02  |  Tid: 13:50:13

Uppsala o Grillning :)





Ja jag får väl be om ursäkt för kass uppdatering sen den 30e.. Men jag har ite direkt haft någon lust eller ork att skriva något. Så varöfr skriva när man inte har nåt att skriva om?
Aja.. igår så va vi ju iväg till Uppsala.

Ja Uppsala Akademiska Sjukhus, eller Rudbeckslaberatoriet som det heter där vi va :)
Åkte strax före 9 så vi skulle ha god tid på oss. Och tur va väl det, för det är ju inte det lättaste att hitta dit man ska! Vi gick till fel byggnad först, men ingången hette samma som den vi skulle till.
Jocke följde med mig kanske jag ska säga också eftersom jag pratar i VI form.

Varför va jag till Uppsala då?
Joo, för 2 år sen så va jag ju dit och började en genetisk ärftlig undersökning. För att se om mamma hade en cancergen som va ärftlig och att jag kanske skulle ha den.
Igår va vi dit för att få svar på om mamma hade någon ärftlig gen.
Och det va positiva besked faktiskt :) Det finns ingen ärftlig gen som de kunde hitta. Huua va skönt!

Varje kvinna löper ju en risk på 10% under sitt liv att få bröstcancer, eftersom mamma va så pass ung så hamnar jag på en liite högre skala, nämligen 17%. Men det är väl inte hela världen liksom.. ? Även om det va ett nederlag för mig. MEN det finns alltså ingen ärftlig gen :)
Ska få börja gå på årliga mamografikontroller, och det är ju bara för att mamma insjuknde vid så ung ålder :/ Men det är ju bra att de vidtar såna här åtgärder.

Så jaa, nu va det gjort och nu kan vi lägga det bakom oss, även pappa som varit ganska orolig, mer orolig än mig liksom. Fast det kan man ju förstå eftersom jag är barn till honom. En förälder ska gå i graven före sitt barn. Så förstår hans tankesätt :)

Men men! Nu lägger jag det där bakom mig äntligen. Så jäkla skönt. Och det bästa av allt va att jag hade Jocke me dmig. Kunde inte haft någon bättre vid min sida för detta. <3



Idag ska vi åka o grilla o dricka lite alkohol hos Veronica o Keckle, eller ja det blir ingen alkohol för oss. Jag är inte sugen och inte Jocke heller. Så vi grilla rå är sociala istället utan alkohol :D Funkar det också. Blir nog en trevlig kväll, regnet skulle hålla sig borta vad jag vet och det är ju bra. Men det blåser ju något otrooooooligt ute!
Men det blir nog super iaf :)

Nu ska jag ta å plantera om lite fler plantor och sen äre dags att bleka håret, resten alltså som jag inte blekte härom dagen. Började ju med längderna som man ska göra :) Så jaa.. Off I go!
Hörs senare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback