Akvarium  |   Kommentarer (0)
Datum: 2014-03-24  |  Tid: 00:27:18

Breeding in progress!

 
Hela helgen har jag fixat o donat med akvarierna o ställningen o allt som hör till.
I fredags blev det dock inte så mycket eftersom först så blev det en massa städning (mest av Jocke) sen åkte jag på intervju för ett extra jobb och det fick jag! Börjar redan på onsdag! Ska bli sååå jävla kul.
Efter jobb på onsdag o lördag så blir det bredvidgång en vecka eller två sen jäklar blir det massa påskjobb!! Underbart. Trivs jag fortfarande o känner att jag klarar tempot osv så kommer det bli mera jobb :D
Alexandra, Mrs Candy King ;)
 
Sen blev det hemåt, göra tårta o så kom pappa, Carina o min farmor på lite födelsedagsfika :) Tårtan blev verkligen uppskattad o den va ju riktigt gooood!
Efter fika så blev det iväg till svärmor o svärfar för grillning. Hade lagt kött i marinad på torsdagen. Så jäkla gött det blev! Fläskfile med pommes, tzatsiki, coleslaw, sallad, salsa såser o ja massa gott!
Så det blev en riktigt lyckad födelsedag kan jag ju intyga. Och jag fick en Gasolgrill av mina svärföräldrar. Så nu jävlar ska här grillar massa kött o kyckling!
Så jag va världens gladaste nyblivnina 26 åring i fredags :)
 
Lördagen blev det akvariefix, starta igång karen i ställningen. O va iväg till Arken Zoo för att köpa ett gäng doppvärmare, kom hem med 3 stycken samt 5 håvar :). Blev väl inte så mycket som jag egentligen ville men tiden fanns inte för att pyssla. Det va kalas nummer två, min styvbror fyllde år. Så vi va där och åt smörgåstårta o tårta o umgicks med släktingar :) Iväg till svärföräldrarna o hämta vovven som va där under tiden vi va på kalas.
Somnade redan vid 23 igår, så jäkla trött va jag!
 
O idag! Då jävlar har det blivit massa akvariefix!
Fått igång massa filter i karen, inrett ett kar åt mina kamphonor, inte det jag ville inreda men det måste tätas först. Inte hunnit köpa silikon.
Men de fick ett annat så länge :D Är grymt nöjd med det. Bild lägger jag upp nedan.
Kamphanarna fick också sina fack inredda så de får det lite mer hemtrevligt. Inte för att jag faktiskt vet om de tänker på det men ja, fint blev det i alla fall :D bild på det kommer också nedan.
Filtrena har jag satt igång i kamphanarnas kar, i lekkaren, honornas kar fick en pump. Ja, idag har jag verkligen fått allt på plats :D
Skulle inte göra mer idag när jag insåg att jag spenderar 4 timmar nere i akvarierummet :P
 
Men så blev det lite mer i alla fall nu ikväll, introducerat hanarna i lekkaret och honorna i en skorsten. Skorsten för er som inte vet det här med kampfiskar är för att trigga hanen, honan är i en ja behållare där de inte kan nå varandra o det triggar till att bygga skumbo som de sen lägger äggen i när de leker.
Så ja, nu är 4 par igång och ska snart få träffa farandra o leka med varandra på riktigt ;)
 
Så snart blir det massssssssa masssssssssa bebisar! Roligt roligt!
 
Kampdamernas hem :D
 
I detta har jag även bytt filter till bättre luftdrivna hörnisar :)
 
Två av dess fack de åt vänster hr fått nya filter också. Ska köpa fler på ebay så jag kan sätta i de andra två facken också :)
 
Aja, ni får ursäkta att det blir mycket kampfisk snack, men ja det är det jag tycker är roligt.
Lär kanske bli om jobbet också. Men det är ju inte förän på onsdag :D
 
 
där kan ni se lite mer av de paren som är igång i lekkaren, ett saknas för han ville inte styla för sin hona just då :P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback