Gott & Blandat  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-23  |  Tid: 23:16:46

Imorgon... och mycket mer...

.. ja då är det dax att möta tandläkaren, eller ja. Kvinnlig tandläkare. Hon är skapligt ung, säkert inte många år äldre än mig. Men hon är säkert bra. Hoppas jag iaf om hon ska sätta en borr å min tand å borra..
Fy tusan va rädd jag är! Inte klokt. Helt sjukt. jag som aldrig haft någon tandläkar skräck förut.
Men nu är det värre än någonsin.. Uscha!!
Men men, när det väl är gjort så kommer det bli skönt. Slippa hålla på å känna det där hemska hålet med tungan. Veta att det är lagat och inte kommer bli större.

Men men, nog om det. Hade besök i helgen. Trevligt besök. Nämligen Rickard. Mysigt! Han kom hit på freda kvällen och gud va skönt det är att somna med någon breve, förutom att Lottie lägger beslag på honom. Lilla kissen. Men bra att hon tyfcker om honom. Vi va i Örebro en snabbis, hittade väl fynd på Netonnet bara. Han köpte chassi och ljudkort. Sen så fick jag små posti-it notisar, överstrykningspennor, en pärm samt 0,7 stift. Alltid bra å ha. Och det va ju toppen bra priser.
Nu ska jag väl få orning på lite räkningar och så. Skönt å ha allt på ett å samma ställe så man slipper springa runt och leta som jag fick gör med ena räkningen. Hatar sånt. Man kan lägga saker precis vart som helst. Men jag tippar på att jag råkat slänga den. Men men, ingen skada skedd, nu är det betalt. Bekymmer ur världen!

Det börjar närma sig 1a september med. Då jag börjar jobba. Får se hur det går, men borde gå bra. Tycker jag iaf :) Vi känner ju varandra liksom. Och har ju jobbat där länge. Men hade varit skönt att få en normal arbetstid. Men men, får leva med detta.
Och på onsdag börjar skolan. Usch å fy!! Elle ja, det ska bli skönt, ännu ett steg mot färdig undersköterska. Ska försöka läsa 3 kurser eftersom att en av kurserna startar senare. Borde klara av att läsa 2 åt gången. Hoppas jag iaf, måste prova. Annars vet man ju inte om man klarar det. har ju iaf nära till skolan. och det är otroligt skönt. Bara traska över gatan så är man där. Hehe. Men detta år så kommer jag inte ha Angelique vid min sida då hon kommer läsa andra kurser. Men jag kommer ju ha Sanna iaf. Och Tuula. Å alla andra. Men jaa.. Angelique är min stötte pelare. Henne jag känner mig mest trygg med även om vi haft våra duster. Så är hon en person jag är otroligt trygg med.
Men det ska nog gå bra det här. Nästa termin kanske man börjar läsa psykologi med.. :D Psykologi B rättare sagt. Wiie! Även om jag inte fick så mycket med av Psykologi A i gymnasiet, så kanske man lär sig mer av denna kurs.

Nu närmar sig hösten med stormsteg också. Inte klokt va fort det går. Va det inte 1 januari nyss å man vaknade bakis efter en brakfest? Hmm.. rysligt fort det går.
Men men, ska försöka boka in lite PartyLite visningar med. Hoppas på några stycken under hösten så man tjänar någon extra krona som man kan roa sig med under mellandags rean.. :D Skulle va otroligt skojjigt å kunna shoppa lite då. Kanske åka till Borlänge? Eller Västerås? Eller jaa, Örebro. Vem vet. Men roligt skulle det vara iaf.

Jag har hittat en ny vän också. Eller ja, träffa henne tesammans med Rickard när vi va tesammans. Men nu så har våra vägar korsats igen. Malin heter hon. En toppen tjej! Kul kul och hon håller dessutom på med partyLite hon med. Skojjigt! Någon att bolla ideér å sånt med.

Nu har jag nog babblat på om både det ena och det andra. Snart får det bli sängen så man orkar upp imorgon. Så jag säger Puss Hej!

Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-19  |  Tid: 11:28:42

Rädsla


Vad är du rädd för?

Själv är jag just för tillfället skitskraj för att gå till tandläkaren. För jag vet att jag har ett stort hål i ena tanden som jag känner med tungan. Och jag vet att jag kommer behöva ta bedövning för att det inte ska känna så mycket när de borrar. Jag har haft hål förr och då har jag aldrig velat ha bedövning för att jag har ännu en rädsla, sprutan de använder. Den är ju inte direkt liten, och den har inte blivit mindre bara för att jag blivit större. Jag fick dra ut fyra tänder när jag va mindre för att mina tänder blev för stora för min mun. Så ja, 4 bedövningssprutor och höra det där knakandet när de drar ut tänderna. Huua! Har aldrig haft tandläkarskäck, men att dra ut tänder sätter sina spår.
Och nu ska jag laga hål den 24 aug. Och vet att jag borde ta bedövning, för det rekomenderade hon mig absolut. För att annars kommer det nog ila som fan och det är ju inge vidare. Men jag tror jag ska prova till en början så får vi se hur det går. Tycker iaf inte den där bedövningen hjälper speciellt mycket när jag lagat förut. Ilar ju till ibland iaf... Och det där sticket man känner i hela käften när de sprutar in bedövningen...

Jaa, så jag är faktiskt riktigt rädd denna gång. Vill inte alls. Men vet att det måste göras. Annars kan man få större problem, dvs tandröta och inflammationer i tandköttet... Fy!
Jag ska bli mycket bättre på att borsta tänderna å använda munskölj från och med nu.
Och vet ju en stor bov till detta.. Pepsi. All denna dricka. Men jag är beroende och får jäkligt otrevlig huvudvärk om jag inte dricker min dagliga dos..

Och min andra rädsla just nu är min ekonomi. Den är usel. Har nog aldrig levt så fattigt som jag gör nu. Unnar mig inget alls. Förutom Pepsi. Det är nog det enda jag unnar mig. Annars är det fattigt.

Nee, nu har jag dagliga bestyr att ta tag i!!
Puss Hej!


Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-15  |  Tid: 14:02:05

Tur på stan.


Igår så blev det en lugn dag. Mat hos pappa och vinst på travet, hela 21 kr. Whohoo liksom. Mega rik! INTE! Hade inte suttit fel med iaf en 1000lapp eller så. Men men.. Vi är väl inte födda under den stjärnan som Carina sa.
Så det blev hem och titta på film.

Som jag skrev igår alltså, The Gift och The Dark. The Gift är mycket bättre än THe Dark, den va ju hel skum... Inget ja dirket rekomenderar tyvärr... För det är liksom helt omöjligt att ge sig själv åt döden för att få tillbaka någon annan. Så jaa.. Nej, det va ingen bra film.
Vill se nån annan skäck/thriller/rysare istället.. Tips? The Uninvited ha jag redan sett. Och The grudge ska jag se tillsammans med Angelique.

Igår kväll så fick jag ett sms: Man borde va mer spontan. Å jag fattade inte alls vad som menades, undrade va fan ja skrivit för att få det svaret tillbaka. Och det smset va från Angelique. Och det va bara ett konstanterande. Så vi beslöt oss för att bli lite spontana o trotsa vår sjuka å ta några varv på stan. Vi träffade på Conny, Jani, Fredrik, Keckle och Veronica också. Så vi stannade och pratade bra länge om allt möjligt. Det va riktigt nice :) Så runt 2.30 va man hemma och kröp i säng.

Idag så blire bara chill. Är ju ledig allra sista dagen nu innan jag bara blir helg ledig sen. Så det måste ju avnjutas. Inte för att jag har nåt speciellt planerat, så det får bli soff chill å tv tittande. Ska upp te huset å äta taco bara. Sen får det bli fortsatt soff chill.. :D Skulle spela spel hos grannana uppe i huset, men hoppar nog det. Vill bara vara hemma. Visst, jag ska ju bara göra morgon passet i två veckor.. Men ändå! :D

Nee, nu har jag nog inget mer att delge er.
Så jag säger ha en skön söndag!

Puss Hej!

Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-14  |  Tid: 20:49:48

Ångest.


Det finns dagar då allt är helt underbart toppen. Och dagar då ångesten bara tar övehand.
Jag gick hos kurator för ett tag sen. Eller typ två år sen eller nåt sånt.. Kommer inte riktigt ihåg. Då fick jag lära mig till viss del att hantera min ångest. Men nu har jag glömt bort hur jag ska göra. Och det är jobbigt, speciellt när det bara dyker på en utan förvarning. För det är vad som händer.
Ibland så kan man känna av att det är påväg och då sysselsätta sig med nåt annat så man tänker på nåt bra eller har händer och tankar fulla med andra saker att göra.

Men igår så hann jag inte, för det dök bara upp poff sådär. Och det blev svårt att hantera. Men lyckades somna iaf så det försvann till viss del. Och det va skönt. Men det hänger fortfarande i luften.

Annars idag så har det varit lugnt. Har bara chillat. Varit uppe i huset och ätit mat. Det va gott. Lövbiff med vitlöks creme bonjour emellan. Mooms! Och pommes till det. Inga fel alls måstge ja säga.
Och nu sitter jag här och tittar på The Gift, har sett den förut, men kommer inte riktigt ihåg vad den handlar om. Så då är det bara trevligt å se film. Sen så ska jag kolla på The Dark.. :D Också en rysare. Får bli rysarkväll ikväll. Och så kanske man får avsluta med en Disney film så man kan somna sen ;P Naturligtvis så moffar jag choklad till det. Älskar choklad. Och Pepsi.

Imorgon är jag ledig min allra sista dag, sen börjar jag jobba, visserligen bara morgonen i två veckor. Men börjar jobba. Sen så blire ju min provanställnings tjänst. Och det ska väl gå bra det med. Ser på sätt å vis inte fram emot att börja jobba. Man blir ju hemma van så lätt. Men det ska bli skönt å få struktur på dagarna. Även om det blir en konstig struktur. Mogon, ledig i 5 timmar och sen jobba frånb 13-20.30.. Man hinner inte få så mycket gjort här hemma. Tur så jobbar jag ju bara månadag-torsdag. Men sen kommer jag ju ha skolan med. Får se om ja pallar med det. Men får hoppas :)

Jag hoppas iaf att jag slipper ångesten ikväll. Orkar faktiskt inte gå igeonom det igen. Försöka andas in genom nästan och ut genom munnen i lugna andetag, det går inge bra när man jagar upp sig. Då blir allt bara kaos och man hyperventilerar istället.
Så jag hoppas.

Nu blire fortsatt film.
Puss Hej!

Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-12  |  Tid: 14:53:30

Underbara dagar!


Nu har det varit väldigt dålig updatering här. Sorry för det.
Men det har hänt en del sen dess så. I torsdags förra veckan fyllde ju pappa år. Och min bror.

På fredagen så hämtade vi soffan i Karlstad, underbart, fast det va nära att vi inte fick upp den till lägenheten. Men efter mycket om och men så gick det. Och det va riktigt tur, vad skulle man gjort annars liksom??!
Så det va riktigt härligt att kunna sitta i sin soffa i vardagsrummet och kika på tv :D Fick även hem möblerna från min kusin. Det blev riktigt bra. Himla nöjd :D

Helgen blev lugn, åkte på stan på hmm.. lördagen? Med Keckle och Veronica. Det va trevligt, titta på folk och bara få komma ut lite.

Måndagen så kom Rickard hit. Underbart! Och han har stannat tills idag. Åkte för en timme sen typ. Och vi har haft några undebara dagar. Varit i Örebro och shoppat lite. Så nu äger jag ett rumsbord och en lampa till sovrummet :D Wiie! Kikade på NetonNet också. Och så hälsade vi på ute hos Malin :) Trevligt å se henne igen!! Va ju ett bra tag sen liksom. Mysigt litet hus.

Så det har väl inte hänt så mycket mer. Har inget annat att skriva om just för tillfället iaf.
Så det får duga så :)

Puss Hej!

Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-05  |  Tid: 14:17:53

Födelsedag!


Det blev en trevlig dag i Örebro igår. Träffade Sabina, och det va toppen skojj.
Vi gick och käkade och pratade, skattade och allmänt bara va. Skratta om allt, prata om allt... Super kul.
Inne på gina såg vi ett par riktigt "snygga" måsvingar.. Fy bubblan va fult det va..! Hört talas om pincett eller möjligtvis rakhyvel?
Men det va en mycket trevlig dag, och det får vi göra om. Gå inne i Örebro nästa gång prata vi väl om :D Det va ju längesen det också. Och alltid lika mysigt att gå runt på gatorna där.
Jag köpte iaf tre linnen på rea. Älskar långa färgglada linnen. Sen köpte jag korgar på jysk. Hittade två sycken som jag ville ha. Som jag har här hemma redan. Så dom fick det bli. NU saknas det en vad jag tror iaf.

Men idag är ingen vanlig dag, nej för idag är det min pappa å broders födelsedag :) Och det ska ju firas :) Med smörgåstårta uppe i huset vid klockan 16. Trevligt :)

Nu dusch :)
Puss Hej!


Shopping  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-04  |  Tid: 12:20:13

Örebro here we come!


Ja idag så blir det Örebro och träffa Sabina. Tillsammans med Angelique då :D Det ska bli roligtl. Va ju 2 år sen vi sågs.. helt sjukt alltså va tiden får fort...
Men detta inlägg så skulle bli ett visa upp vad som köpts inlägg.. :P Eftersom ja inte ens skrev det igår.
Men igår så blev det att fixa bilen, inte jag då, men min farbror och pappa. Och sen så blev det ju mat uppe i huset och spel uppe hos grannarna i bråten också.
Det va riktigt trevligt :)

Men här kommer det som fick följa med mig hem från ja, en annan ort i Sverige. Kan inte säga för mycket innan nåt blir officiellt, vet inte om ja får eller borde säga så mycket då heller. Men vill ni veta vart jag köpt det så skriv en kommentar o lämna mailadress så skriver jag svar till er.

 

En mega söt plåtburk för kattgodis :D Och sen väggstickers, som skall få sitta i katternas mathörna under diskbänken :D Sen så fick jag galgar från ikea också. Såna där svarta Hemlis galgar :)


Sen i måndags så åkte jag ju till Jysk, här i Karlskoga. Och där hittade jag ju lite smått å gott också, eller jaa smått kanske man inte kan säga. Så detta finns iaf på jysk. Och snutten har ju sådana krukor som kommer på bild, ordinarie pris 299, men nu va de nersatta till 150, för två alltså. OCh de är ju så grymt snygga så kunde inte motstå.



Dessa krukor :D Är dom inte sjukt snygga??? Joo!! :D Och så blev det prydnadskuddar också till soffan jag väntar på. Haha.. väntat 8 veckor nu idag på soffan. Det finns två motiv till, elefant och leopard. Vill ha dem också.. Men får se... Jag älskar ju afrika tema..

Får se vad man hittar i Örebro idag då.. :)
Nu blire att göra sig klar för att åka sen.

Puss Hej!! 



Gott & Blandat  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-02  |  Tid: 22:23:39

Shopping inlägg, flyttat.


Lovade ju bilder på vad som köpts på vår lilla utflykt.
Men jag somnade förut, och nu orkar jag inte ta några bilder å lägga in å grejja med.
Så jag gör det imorgon istället :) Tror inte ni dör av väntan direkt heller. Så imorgon. Då kan ni ju få ta del av dagens fynd också.

Så nu säger jag god natt för idag!

Puss Hej!

Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-02  |  Tid: 18:07:52

När droppen rinner över....


Tänkte börja detta inlägg med att säga att helgen va helt toppen :)
Åkte i fredags och hade lilla Lottie med mig, hon hade ju varit hos veterinären och blivit kastrerad. Lilla tjejen, helt borta under hela dagen o kvällen.
Men sen så piggnade hon allt till :D Dagen efter alltså.
Då åkte vi iväg och shoppade lite. Och jag kommer lägga ut bilder i ett annat inlägg.. :) Eller jag ska väl säga att jag blev lite bortskämd och behövde inte betala själv. Har aldrig blivit bortskämd av någon jag varit med förut. Som jag blivit med honom.
Men kan säga att jag är helnöjd. Just bara att komma ut på lite äventyr å kunna umgås ihop och sådär gör mig mycket glad.
Å så blev det lie besök unde kvällen. Film å sen sova :) Mysigt.
Söndagen blev lugn, och blev ju även hemfärd. Alltid lika tråkigt att åka ifrån den man tycker om. Men men, vi ses ju snart igen ^^


Idag så blev det iaf fika på stan med Angelique. Det va mycket trevligt. Innan det så blev min bil sjukförklarad, tasig ljuddämpare. Fy fy!
Och nu till det rubriken handlar om.
Jag är inget underbarn, jag är dagens ungdom på 2010 talet. Och dagens ungdom stannar aldrig kvar på ett jobb man absoolut inte trivs på. Vi tar möjligheten och risken å säger upp oss och söker nya utmaningar.
Satt hemma och pratade med familjen. Och påpekar att min mormor inte vet att jag sagt upp mig från mitt sommarjobb. För att hon behöver inte veta att jag gjort det, hon blir bara besviken för hon sa att 7 veckor får du stå ut, säg inte upp dig nu det är dumma fasoner.
Så ja, hon tror att jag jobbar där. Och det kan hon tro, så mår hon gott.
Och då fick jag kommentaren: Så vi ska ljuga åt dig.
Nej, inte ljuga, jag kan berätta själv hur det går osv. Och jag kan säga tt jag tycker pesonalen va otrevlig och inte släppte in en i gänget, även om man är sommarvikarie.
Och så påpekades det att det ve ju tråkigt att jag inte fick nåt sommar vik nere på Forum, Coop alltså. Och då kläcker en annan i familjen: Varför ska hon ha jobb där nere när hon bara säger upp sig?

Va glad man blir. Ursäkta mig att de på coop hade de som de behövde. Och mig gör det inget att va ledig lite grann.

Å så får man höra: Ja, tanten är ju din sista utväg. Som om att om ja inte skulle fixa å va där så har jag inget annat. OCh nej, det har jag väl inte, men jag tänker inte sabba det här. Får göra nåt jag vill.

Men droppen rann över och jag blev arg, sur och ledsen. Bara för att dom två aldrig strulat på sina jobb... SÅ ursäkta mig att jag jobbat med många olika saker och sagt upp mig. Min far va inte inblandad i denna diskussion. Jag blir så förbannad, att man alltid ska hitta nåt att klanka ner på... Och mig dessutom. Och dra upp jobb.. Säga såna saker, varför ska hon ha jobb där, hon säger ju bara upp sig ändå..... Fy fan alltså. 
Ja jag blir ledsen. Arg, frustrerad.
Å jag vill inte bo här, i närheten av folk som jämt lyckas såra än, på ett eller annat vis.

Å även påpeka att ja men du måste dammsuga varje dag, och har katterna loppor?? Och att jag måste städa å göra fint innan min snutt kommer. För annars kanske han vänder å går igen... Men va i helvete.. så säger man inte. Han vet att jag inte är den bästa personen på att ha det tipp topp... Att jag har det lite kaosartat, han har ju sett min bil liksom. Men vet ja att jag ska ha besök så städar jag ju å gör det fint. Är väl fan inte dum, och behöver ingen som påpekar det för mig heller.

Jag skulle gladeligen flytta härifrån. Men nu kan jag inte det, för jag har nget jobb erbjudande någon annan stans. Jag är fast här. I min nya lägenhet. Och lånet på x antal tusen. 

Nu har ja väl fått ur mig min aggression.
Ska försöka ta lite bilder på de saker jag fick när vi va å shoppade lite i okänd stad. 

Puss Hej!