Mig  |   Kommentarer (2)
Datum: 2015-05-12  |  Tid: 21:57:18

Snart snart snart!

 
Snart anländer min nya baddräkt, 25 maj skulle den skickas. Jösses vad jag längtar. Längtar efter att åka iväg till badhuset o få börja simma. Underbart! Nu jävlar ska superheta kroppen tillbaka. En jävla massa kilon ska ryka! Är så taggad. Simma ett par längder, basta o sen kanske även sola lite grann.
Ja jösses. Kanske blir man miss sexy santa till jul. För lär inte gå ner det jag vill till sommaren.
 
Men ja jag ska ner ca 12 kg. Det ska gå. Jag ska klara det. Jag är taggad. Jag älskar att simma, då får man verkligen jobba med hela kroppen, man tränar hela kroppen. Bygger muskler o bränner fett. O så efteråt njuta av en härlig stund i bastun o sen i solariet. Uj uj..!
Badhuset i Karlskoga here I come!
Och nej jag tänker inte simma i bikini för att jag S K Ä M S för mitt kejsarsnitt. Och det kommer jag alltid göra. Det är det fulaste som finns på hela min kropp. Så det får bli baddräkt för mig. När o om jag lär mig leva med det så kanske man kan sola med bikini på stranden osv. Men tillsvidare får bikinin stanna hemma, kan använda den när jag solar på vår stora altan.
Detta är mitt mål:
 
 

Så det blir att köra stenhårt när man väl vant kroppen vid längderna i badhuset. :D Det är 50 meters längder, så då kan man ju försöka simma 500 meter varje dag. Det borde ge rätt fint resultat efter ett tag ;)
SÅ ja det är mitt mål. Att gå ner alla dessa sambokilon o kilon efter graviditeten.
 
 
 

Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2015-05-08  |  Tid: 15:22:15

Göra saker annorlunda med ett andra barn?

 
 
Vill inleda detta med o säga som en vän till mig skrivit ALLA ÄR OLIKA.
Och ja det är vi, helt klart. Hon väntar sitt första barn nu och ja är i princip klar med allt inför nedkomst. Inte ens halva tiden gången.
Ja, jag kan tycka att det är lite tidigt att fixa klart typ allt när man är så pass kort gången. Det kan hända något, man är skör ända fram till nedkomsten. Men mest fram till vecka 12 o sen ja till vecka 20.
En annan vän till mig fick komplikationer och fick föda fram sitt barn efter halva tiden.. :( Och de hade skaffat sig en ny barnvagn vill jag minnas, o fixat lite annat stuff till bebis. O så händer detta.
En artikel jag läste eller ja ett videoklipp som cirkulerade på fb visade att en tjej fick föda fram sitt barn i vecka 38-39 för bebisen hade dött i magen.
 
Så jaa, ALLT kan hända fram tills bebis är kommen. Nu önskar man ju inte att det händer någon, framför allt inte ens nära vänner. Eller bästa vänner!
Men ja, jag kan och jag tycker att det är lite tidigt att ha allt klart innan halva tiden. Men alla är olika och så är det bara. Och ja, jag stör mig kanske lite på det men tänker man efter så borde jag inte göra det för att hon o jag är två helt olika personer men fy tusan, utan henne i mitt liv så skulle jag ha det tråkigt, och haft det tråkigt. Så istället för att störa mig så ska jag glädjas åt att hon tycker det är mysigt att pyssla o dola redan nu :)
 
Jag själv tog allt i lugn takt, kände ingen stress förän typ ja runt v 30 eller nåt när Theas rum inte va klart. Då fick jag lite panik, men det lugnade sig när det blev tapetserat, skötbordet kom på plats, vaggan blev klar. Vagnen blev beställd. Allt liksom blev klart och jag kände ingen stress alls. Jag ville ha det så, kände mig lugnast av det att ta det mot slutet. Kläder hade vi beställt så det fanns.
Jag hade inte ens en skötväska med mig på bb, för vi hade inte hämtat vagnen när lilla Thea valde att titta ut, hon kom på måndag natt den 22a o vi skulle hämta vagnen på fredagen den 26e. Och ärligt, va fan ska man ha skötväska med sig på bb för??
Man får liksom ALLT man behöver, blöjor, våtservetter, handdukar ja allt man behöver för bebisen. Och kommer amning igång behöver man ju inte ens ha nappflaska.
Så att packa skötväska o stressa med sånt å packa upp o packa om för att "allt" ska va med inför förlossning är bara crap enligt mig! Ta en liten ryggsäck eller nåt o packa ner kläder för dig o pojkvän/sambo/man. Har du ingen tandborste med? Då får du en på plats! Så tagga ner.. Lite kläder till bebis kan man packa ner i ryggsäcken också. Inget mer behövs.
Så där blev jag lugn också, för det va min tanke att vi inte hade någon skötväska packad osv till Thea.. Vi tog en Pekås påse o slängde ner lite kläder i. Till o med bindor för efter förlossningen blöder man ju lite osv fanns att få helt gratis!
Så nee.. Att bara flyta med strömmen va min grej. Ahh, en babysitter behöver vi.. hmm ja beställer väl en då.. Åh, ett täcke, ja men klick klick så beställt.
Så det ordnar sig. Jag kände aldrig det där när folk sa till en att det är för tidigt o fixa med saker att jag blev sur för det eller stressad. Va fan, man har 4,5 månad på sig efter man gått halva tiden o fixa om andra anser att det är för tidigt.. O om andra anser att det är för tidigt är det ens eget fel att man lyssnar på dem o väntar.
 
Ska vi ha ett andra barn, vilket det säkert blir om ett par år så kommer jag faktiskt inte göra nåt annorlunda än vad jag gjorde nu. Dock krävs det en del mer planering inför ett andra barn, har vi plats? Mitt fiskrum ryker i så fall.. Men vi kan ju inte ha barna på övervåningen o vi sover nere? Funkar inte riktigt så. Vi skulle då behöva ett till rum här uppe och då får vi väl på nåt vis bygga ut.
Men nej, annars inte. Kommer ta det i lugn takt som nu. För ny babysitter kommer behövas, kläder om det blir en pojke. Fix med blöjor o våtservetter osv..
Nu har vi ju en vagn som jag kommer vägra sälja, jag är inte den som måste ha nyaste modellen som en viss annan jag känner måste ha. Nytt nytt nytt, två barn o jag vet inte hur många vagnar hon haft till sina ungar.. Men vår Emmaljunga kommer sparas, både ligg o sitt del, o även åkpåsen sparar vi nog. Gåstol finns ju. Skötbord om vi inte väljer o skaffa ett nytt. Bilbarnstol kommer ju behövas.. Men ja, kommer nog fixa allt i slutet ändå för jag mår bäst av det, låta det rulla på.
Men denna gång kommer jag packa en skötväska, för jag måste ha med mig nappflaskor, ersättning o sånt där, för jag går inte igenom att försöka amma igen. Då ska jag ha en elektrisk bröstpump som pumpar ur mjölk till bebis. Men aldrig igen plastnapp o försöka bråka med. Å tutte till bebis ska med. Annars kommer jag inte ha någon panik med skötväska eftersom man får allt där man behöver :)
 
Så ja alla är OLIKA.
Någon vill fixa långt innan, andra mitt i, andra under hela graviditeten, andra i slutet.
Men kom ihåg, om du lyssnar på de som säger det är för tidigt att fixa nu DÅ får du skylla dig SJÄLV. Man ska inte lyssna på andra. Man ska lyssna på sig SJÄLV!
 
Angelique, ja det är dig jag nämnt lite här o där. Det är sjukt roligt att du är så motiverad till detta! Fixa o dola så mycket du bara vill o kan. Skit i mig som är en pottfisk ibland o lite tvär. Men du känner ju mig ;) Jag är som du, säger precis vad jag tycker o tänker.
Puss på dig!