Köpa/Vill ha  |   Kommentarer (0)
Datum: 2011-07-26  |  Tid: 13:54:54

Snart dags för Ikea igen.





Fick bli hemma idag. Inte mått så bra inatt, och har feber.. Dock är den påväg neråt sakta men säkert. Så imorrn så kan jag nog tagga för lite jobb. 7-15 ^^ Några fler timmar i kassan. Får sjuklön för idag antar jag eftersom det blev halv karensdag igår tror jag.
Vet inte riktigt hur det där funkar.

Imorrn är det lön :D Haha, jag får ut lite mer än vad jag räknat med. Det känns grymt nice! Så jag klarar mig denna månad, utan att behöva leva med typ 1,74 kr på kontot.
Va ju tur att jag hade sparade pengar och fick betalda plåtningsjobb så ja överlevde denna månad. Annars jävlar. Haha. Jag lever på gränsen ibland känns det som.
Så det känns skönt att det blir lite mer än 1500 kvar denna månad iaf.. Jaja, nog om ekonomi och pengar nuu.. Det är ett stort bekymmer ja vet.. men jag orkar inte tänka på det.

På torsdag blir det nog eventuellt IKEA för att köpa ett köksbord och stolar till mitt kök, så det blir komplett liksom. Har bott utan köksbord sen ja flyttade hit, dvs den 29 maj ^^ Så snart har jag bott här i två månader. Och jag trivs verkligen :D

Så jaa, alltså, köksbordet ser väl kanske inte mycket ut för världen, men det är enkelt och stilrent, vitt, reptålig bordsskiva, kan behövas när man har katter liksom.

            
Så det är vad som skall införskaffas till köket. Har ju vita skåpluckor, då kan jag köra vitt bord och stolar. Och så kan man tapetsera om i sinom tid i nåt lite mörkare ^^ Nice nice. Jag ska ju bo här ett bra tag till är det tänkt ^^
Sen så har jag sett ut lite mattor jag ska ha i hallen, eden ja köpte på ikea flyttar jag in till sovrummet och införskaffar en till, så lägger jag dom på varsin sida om sängen så man kan sätta fötterna på nåt mjukt och skönt när man vaknar.



En sån i brunt blir det nog till hallen eftersom det går lite i mörkgult där.. 149 kr på Jysk. Sen kanske det blir en svart till köket med. Vi får se. Men skulle bli snyggt.
Till rummet vid soffan å soffbordet blir det denna tror jag


Den kommer passa alldeles perfekt, inte bli för stor och inte för liten. Alldeles lagom :D

Så jaa, planer har jag för att mitt hem ska bli komplett inom en snar framtid. Allt för den där lilla extra trivselkänslan. Tv bänken ska ju bytas ut också för den går inte riktigt in i min inredning.. Men det kommer det med.. Tanken är ju att tvn ska hänga på väggen och bara ha nån liten bänk under till tv spelen och dvd spelaren. Så det finns nog för nån billig peng tror ja, går ju kolla loppis, slipa ner och måla/lacka svart.

Och om jag får som jag vill så kommer det även tepetseras om här i vardagsrummet. för det är samma gula som går i vardagsrummet som i hallen. Vill ha det liite mörkare här faktiskt, en annan färg.. Lila kanske och en snygg grå fondvägg? Ja, vi får se helt enkelt. :)

Visst, jag vill ha ett hus, ett alldeles eget hus att bo i, men nu finns verkligen inte ekonomi till det. Så Alexadra får nöja sig med sin lya, så varför inte fixa till det som man vill ha det istället då? Så kan man bo här längre. :)

Nee nu har jag svamlat klart. Men jaa, det blir bord och lite mattor som skall införskaffas på torsdag när jag är ledig och lönen kommit in på kontot. Jag har ju en underbart snäll far som skall bidra med bord och stolar. det är jag så tacksam för. Nog för att jag får lite mer än jag räknat med i lön så räcker det inte till att köpa ett köksbord å stolar för man måste ju leva en hel månad också med.

Men nu vet ni, jag får väl lägga upp bilder när bordet å d är på plats i köket. Med matta å så. Sen hallen o rummet med :D Så ni får se hur det urartar sig ^^

Puss Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback