Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-07-09  |  Tid: 13:01:00

Fredag och ny helg.


Måste bara skratta lite åt kommentaren ja fick från Anonym: Jag hatar dig för att du gillar Kissie.
Och min motkommentar på det blir, jag har inte sagt att jag gillar Kissie. Jag önskade henne bara en trevlig dag i sin blogg. Måste man gilla en peson då? Hmm..
Jaa.. folk alltså!

Idag är det fredag, och jag ska snart iväg och jobba. Klockan 14-19 för att hon som bruar jobba hos R-M är sjuk. Trist för henne. Pengar till mig.
Dock fick ja ställa in de planer jag hade gjot för dagen, att gå på bio. För jag anser att hör man av sig så pass sent som vid typ 17 på dagen å man börjar 8 dagen efter så borde man kunna göra andra planer när man inte fått reda på nåt. Och även om ja sa att jag va tillgänglig så kan ju jag ändra och skaffa andra planer när jag inte hör något från den personen som ska jobba. Från R-M fick jag samtal vid 20... så sent på kvällen vill inte jag sitta som på nålar och bara vänta på att man ska bli inringd eller inte. Även om ja då pratat med personen och hon förlitade sig på att jag skulle kunna hoppa in. Men får man ett samtal vid 20, då har man oftast försökt att hitta på något annat att göra inför helgen. Och jaa, jag hadeju gjot upp planer som ja nu fick ändra på.

Blir lite sur på sånt där. Va samma en annan gång, då fick jag samtal 20.15 och fick frågan om ja kunde komma 20.30, och då va jag redan ute på äventyr.. Så jaa, lite mer snabba besked. Man vet under eftermiddagen om man kommer bli bättre eller inte.

Har jag fel? Ska man sitta som på nålar preciiis hela dagen för att vänta på om man ska bli inringd eller inte, som för mig, igår torsdag klockan 20?

Så idag blir det alltså jobb, inge njutning ute i solen. Och inge bio. Om ja inte får gå hem tidigare i så fall, men då missar jag ju en halvtimmes betald lön. Och det vill jag ju inte. Så då kan ja lika gärna gå på bio en annan dag. Och visa att jag ställer upp. Ska ju ändå jobba hos R-M från och med den 1 sept. Och jag längtar rent ut sagt.
Nej nu blire nog att fixa mat.
Pappa kanske skulle komma ikväll och hjälpa mig med nät på balkongen så katterna kan gå ut. Och så jag kan sitta där ute utan att behöva stänga dörren om mig varje gång. Och så ska vi kolla om vi kan få nån ström i taket.. för det verkar inte finnas. Haha! Stabilt liksom.

Puss Hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback