Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-12-27  |  Tid: 00:38:44

Annandag Jul


Sjuk sjuk sjuk sjuk sjuk sjuk!
Va ju lite snorig o hade ont i halsen på julafton, men nu jävlar har d blivit värre.. Inatt vakna ja vid 3 av att jag höll på att hosta ihjäl mig, kändes som att ja skulle spy eller hosta upp hela magen... Uscha!

Behöver nog inte säga så mycket mer.
Varit uppe i huset och hjälpt pappa med räkningarna, han kan ju inte med datorn liksom ;) Men han är så jävla bra ändå. Ännu en gång så påpekar jag hur jävla glad jag är över att jag har just min pappa. hade inte velat ha någon annan som pappa!!
Skulle aldrig klara mig utan honom... därför ja inte kan flytta upp till Avesta. skulle bo alldeles för långt ifrån honom. Det går bara inte..!!

Men jaa.. sen blev det hem å halvdö i soffan.. Och här har ja suttit typ hela dagen. Värmde min pizza som ja orkade fixa igår.
Så någon mellandagsrea har ja inte orkat med, och har inte råd med heller så. Det gör detsamma. Hoppas alla ni andra hittar massa bra fynd :)
Jag hoppas jag blir frisk till nyår.. Får se om jag kan ragga ner hjärtat hit eller om det blir att vi inte ses.. Då vet jag en.. (jag) som ska supa till!! har ju faktiskt fått erbjudande om att följa med ut på krogen.. Det vore ju jäkligt nice... MEN, man måste ju hitta sovplats också........ Alltid sånt krux med saker å ting om det är längre bort än Karlskoga å festa.
Å det skulle inte direkt kännas bra å låna soffan hos dig.... Hehe.. you know what I mean..

Men men, d är inte nyår riktigt än. ^^ så vi får se va som händer. Men jag är iaf strängt förbjuden att åka upp till Avesta av mormor. Hennes ton i - Du understår dig inte att åka dit upp.
Den vill man inte leka med.. Å Nej, ja har inte tvättat ur färgen än... Den är permanent och jag kommer förbi såhär mörk i skallen. Jag gillar färgen :D Inte svart och inte för ljus.

Men annars har det inte hänt så mycket idag faktiskt. Å det gör mig inget heller. Sitter å dregglar lite över en kamera jag vill ha. Ska försöka införskaffa den under nästa år. Då kommer jag bli lycklig tjej!! 
Har ju haft en Canon Eos 350D För något år sen. En systemkamera. Älska den. Men denna känns ännu bättre för mig, en kompakt systemkamera. Eftersom jag inte är nån proffs fotograf men ändå vill ta snygga bilder. har ju en Canon digitalkamera också 8 megapixel som fortfarande är grymt bra. Men jaa.. :D denna vill jag verkligen ha. Och ska försöka få råd till den.



Canon PowerShot SX30 IS

Ny långzoomare från canon med hela 35x vidvinklig optisk zoom och en närgräns på 0cm för att komma riktigt nära dina motiv. 14,1 Mpixel gör att du kan förstora dina favoritbilder och med den vridbara LCD skärmen på 2,7'' kan du enkelt komponera dina bilder. Manuella inställningar för dig som vill har full kontroll på dina exponeringar och HD-filmning för att kunna fånga rörliga bilder i bra upplösning.

35x vidvinklig zoom motsvarande: 24-840mm
Optisk bildstabilisering
14,1 Mpixel
2,7'' LCD skärm
Manuella intällningar
HD-filmning (720p, 30bps)



Julaftons outfit föresten :D



Den snygga klänningen ja skulle haft på julfesten. Och ett par gråa leggings till det :D Hade en grå kofta från Gina Tricot också, som ja köpte för längesen. Grått gick ihop med klänningen för att rosetten är grå. :D
Ursäkta mitt stökiga sovrum förresten. Grejjer överallt ^^
Å så måste jag väl tillägga att jag gillar mitt långa hår ännu en gång.. :)


Nu blire sängen här!
Puss Hej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback