Dagens Sanning  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-12-17  |  Tid: 21:43:00

11 - Mina syskon

Å här kommer dagens punkt på listan. Så nu fick ni 2 på en å samma dag ;)




Jag har 3 bröder. Varav 1 är biologisk.

Anders är min biologiska bror. och är 24 år. Född 86 vill säga.
Vad kan man säga om honom då? Att han å jag hade en hel del hyss för oss när vi va små..
Fick en sak berättad för mig för ett tag sen när jag träffade mina kusiner.
Daniel, Jimmy och Ronny va barnvakt åt mig och Anders, vilket dom va ofta. Även Håkan vissa gånger.
De satt och spelade tv-spel i vardagsrummet som de ofta brukade göra när de såg efter oss. jag och Anders va i köket och jaa, vad gjorde vi i köket. Haha!
De frågade oss innifrån rummet vad vi gjorde. Inget får de till svar.
Vad jag lärt mig av ett när ett barn säger Inget, så är det hyss på gång.

Och mycket riktigt, det va ju hyss.. För när de kommer ut i köket så har vi haft mjöl ungefär överallt.
Och de frågar vad vi gör, o min bror svarar: pappa tycker om när vi hjälper till.

Oj oj oj, jaa.. Vi hade mycket bus för oss vi två.
Jag älskar min bror så otroligt mycket även om vi inte har någon direkt jätte nära kontakt eller relation till varandra. Men när det väl gäller så finns han där. Alltid. Så ofta han kan iaf. han brukar inte finnas när jag behöver skjuts. För då har han ofta druckit nån öl själv.
Men vi fick bättre kontakt när både han å jag hade flyttat hemifrån. Då kunde vi prata och umgås mer med varandra.
Och det är jag glad för.

Finns väl inte direkt så mycket mer att säga tror jag.

Sen har jag 2 bonusbröder som ja säger.
En som är 26 och en som är 35.
De har jag haft väldigt mycket nytta av under uppväxten också. Så det är jag glad för. Haft mycket kul ihop med han som är 26 också, spelat dator, fiskat, haft massa snöskojj när man va mindre. Bodde ihop en sväng med. Han som är 35 har man väl inte haft så mycket kontakt med, eftersom han är så mycket äldre. Eller ja, äldre iaf. Han har ju haft sitt eget liv. Men mycket skratt har man haft ihop med honom iaf när man suttit uppe hos pappa å Carina å käkat, eller varit på semester å man sitter å skämtar å stojjar. Han är så snabb på att svara på saker å ting.. 

Ja, tre bröder. Som förgyllt och förpestat mitt liv. Men så är det ju med syskon. Alltid älskar man dom och ibland hatar man dom. Men man är alltid glad att de finns till hands när det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback