Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-19  |  Tid: 11:28:42

Rädsla


Vad är du rädd för?

Själv är jag just för tillfället skitskraj för att gå till tandläkaren. För jag vet att jag har ett stort hål i ena tanden som jag känner med tungan. Och jag vet att jag kommer behöva ta bedövning för att det inte ska känna så mycket när de borrar. Jag har haft hål förr och då har jag aldrig velat ha bedövning för att jag har ännu en rädsla, sprutan de använder. Den är ju inte direkt liten, och den har inte blivit mindre bara för att jag blivit större. Jag fick dra ut fyra tänder när jag va mindre för att mina tänder blev för stora för min mun. Så ja, 4 bedövningssprutor och höra det där knakandet när de drar ut tänderna. Huua! Har aldrig haft tandläkarskäck, men att dra ut tänder sätter sina spår.
Och nu ska jag laga hål den 24 aug. Och vet att jag borde ta bedövning, för det rekomenderade hon mig absolut. För att annars kommer det nog ila som fan och det är ju inge vidare. Men jag tror jag ska prova till en början så får vi se hur det går. Tycker iaf inte den där bedövningen hjälper speciellt mycket när jag lagat förut. Ilar ju till ibland iaf... Och det där sticket man känner i hela käften när de sprutar in bedövningen...

Jaa, så jag är faktiskt riktigt rädd denna gång. Vill inte alls. Men vet att det måste göras. Annars kan man få större problem, dvs tandröta och inflammationer i tandköttet... Fy!
Jag ska bli mycket bättre på att borsta tänderna å använda munskölj från och med nu.
Och vet ju en stor bov till detta.. Pepsi. All denna dricka. Men jag är beroende och får jäkligt otrevlig huvudvärk om jag inte dricker min dagliga dos..

Och min andra rädsla just nu är min ekonomi. Den är usel. Har nog aldrig levt så fattigt som jag gör nu. Unnar mig inget alls. Förutom Pepsi. Det är nog det enda jag unnar mig. Annars är det fattigt.

Nee, nu har jag dagliga bestyr att ta tag i!!
Puss Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback