Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-14  |  Tid: 20:49:48

Ångest.


Det finns dagar då allt är helt underbart toppen. Och dagar då ångesten bara tar övehand.
Jag gick hos kurator för ett tag sen. Eller typ två år sen eller nåt sånt.. Kommer inte riktigt ihåg. Då fick jag lära mig till viss del att hantera min ångest. Men nu har jag glömt bort hur jag ska göra. Och det är jobbigt, speciellt när det bara dyker på en utan förvarning. För det är vad som händer.
Ibland så kan man känna av att det är påväg och då sysselsätta sig med nåt annat så man tänker på nåt bra eller har händer och tankar fulla med andra saker att göra.

Men igår så hann jag inte, för det dök bara upp poff sådär. Och det blev svårt att hantera. Men lyckades somna iaf så det försvann till viss del. Och det va skönt. Men det hänger fortfarande i luften.

Annars idag så har det varit lugnt. Har bara chillat. Varit uppe i huset och ätit mat. Det va gott. Lövbiff med vitlöks creme bonjour emellan. Mooms! Och pommes till det. Inga fel alls måstge ja säga.
Och nu sitter jag här och tittar på The Gift, har sett den förut, men kommer inte riktigt ihåg vad den handlar om. Så då är det bara trevligt å se film. Sen så ska jag kolla på The Dark.. :D Också en rysare. Får bli rysarkväll ikväll. Och så kanske man får avsluta med en Disney film så man kan somna sen ;P Naturligtvis så moffar jag choklad till det. Älskar choklad. Och Pepsi.

Imorgon är jag ledig min allra sista dag, sen börjar jag jobba, visserligen bara morgonen i två veckor. Men börjar jobba. Sen så blire ju min provanställnings tjänst. Och det ska väl gå bra det med. Ser på sätt å vis inte fram emot att börja jobba. Man blir ju hemma van så lätt. Men det ska bli skönt å få struktur på dagarna. Även om det blir en konstig struktur. Mogon, ledig i 5 timmar och sen jobba frånb 13-20.30.. Man hinner inte få så mycket gjort här hemma. Tur så jobbar jag ju bara månadag-torsdag. Men sen kommer jag ju ha skolan med. Får se om ja pallar med det. Men får hoppas :)

Jag hoppas iaf att jag slipper ångesten ikväll. Orkar faktiskt inte gå igeonom det igen. Försöka andas in genom nästan och ut genom munnen i lugna andetag, det går inge bra när man jagar upp sig. Då blir allt bara kaos och man hyperventilerar istället.
Så jag hoppas.

Nu blire fortsatt film.
Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback