Akvarium  |   Kommentarer (1)
Datum: 2014-03-15  |  Tid: 23:59:01

En jävla roadtrip!

 
 
Ja i onsdags natt så rullade bilen ner mot Uddevalla, ca kl 01 för att va exakt.. eller ja på ett ungefär. Där skulle en kompis plockas upp för att vi sen skulle åka ner till Tyskland, ja ni läste rätt, Tyskland!
Inte för att köpa sprit då som de flesta gör när de åker ner dit. Vi åkte ner för att hämta våra kära kampfiskar!! Som det blivit strul med när de skulle skickas hit :P
Så ja, alternativet var bara att åka ner o hämta dem. Vi fick dem dock skickade till Flensburg som ligger precis vid gränsen efter Danmark. Så det va ju bra, annars skulle vi fått åka långt ner åt helvete kan jag lova!
 
Tokiga? Ja men va fan! Normal har jag aldrig varit :P
Så det blev en jäkla resa kan jag säga..! Degerfors-Uddevalla-Helsingborg-Helsingör-Flensburg o tillbaka.
Köpte mig iaf en billig parfym på båten mellan Helsingborg o Helsingör :D Britney Spears nya Island Fantasy eller nåt hette den :P 50ml 179kr! Det kan man kalla fynd! Och gott luktar den med. Har ju Midnight Fantasy sen innan o gillar den.
 
Va väl hemma här i Degerfors runt 01 så ca 24 timmar tog hela resan... Fy fan säger jag bara! Gör inte om det iaf.. Skulle jag behöva göra om det igen så bokar jag nog hotell i Helsingborg o sover en natt för att SEN åka hem till Degerfors. Gör aldrig detta på en dag igen.
Men nu är de äntligen hemma! Mina fina underbara kampfiskar. Synd bara att en hane dog :/ Men jag skulle få en ny av säljaren så det blir nog en liten import i slutet av april igen som är nästa datum. Kanske tar hem ett par andra firrar då också från en säljare som har SJUKT snygga fiskar.
 
Å på måndag så kommer min fina ställning hem :D ÄNTLIGEN! Så då blir det att sätta igång tre kullar, det kommer bli en hel del jobb kan jag lova!! Inte bara inte med dessa. Inte som guppys som bara spottar ut o de klarar sig själva direkt. Nope!
Kampfisk är lite mer komplicerat än så. :P Men kul är det!
Så det ska bli skönt med en ställning nere i källaren, i mitt lilla akvarierum som min sambo gett mig :D En svart ställning med fina butiksluckor och 9 akvarium. 6 stycken 120liters och 3 stycken 150 liters :D Underbart!
Fin present från min sambo och bror!
 
 
 
 
 
 
Sådär, nu har ni bilder på mina kära älsklingar med! Honorna har jag inga direkta bilder på. Men ja, jag är grymt nöjd med mina val av fiskar :) Synd bara att koi hanen dog. Det va tråkigt. MEN jag kommer ju få en ny sådan hane :D Hihi.
 
Men ja, ne jag gör inte om resan igen. Fick med 3 extra fiskar från han som ja har hand om mottagandet av fiskarna från Thailand och ska skicka dem vidare, en så kallad transhipper. Eftersom att koi hanen dog i hans vård i väntan på att vi skulle hämta dem.
Så det va verkligen jätte snällt av honom. Han och jag har byggt upp ett förtroende som funkar skit bra tycker jag :D
 
Ne, nu ska jag krypa ner i sängen, det har varit en lång dag med mycket att göra.
Och imorgon blir det mer o fixa med eftersom ställningen ska hämtas på måndag. En sväng till Örebro för att köpa sand till ett av akvarierna som skall inredas till kamphonorna. Köpa fler skarvkontakter, eventuellt lite växter även om jag beställt ett gäng idag. Beror på om Grizzly har något erbjudande nu eller någon fin växt man absolut vill ha.
Det ska städas lite i akvarierummet så ställningen får plats :) O plockas iordning med de grejer jag har. Osv osv.. Så det blir en lång dag imorgon med.
 
Så natti natt på er!
Puss Hej!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ditt fan
DATUM: 2014-03-16      TID: 19:06:50     BLOGGADRESS:

Ingen dålig resa,fina och farliga fiskar,snygg och sexig tjej;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback