Gott & Blandat  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-05-08  |  Tid: 18:32:11

Fler företags omdömen


Eftersom jag inte har något mer speciellt att blogga om så får ni lite fler omdömen om olika företag. Om två stycken i Karlskoga och ett i Örebro. De två första är här i stan, och det sista är i Örebro :)
Det är bara att klicka på namnet så kommer ni till en sida där andra personer också lämnat sina omdömen om vad de tycker. Kan vara bra att få lite mer kött på benen för vissa saker :)

Detta cafe kan jag rekomendera varmt!
Man blir bra bemött i kassan av personalen som jobbar.
De serverar både mat, baugetter, fikabröd, kaffe, dricka ja allt man kan tänka sig!

Jag rekomenderar kyckling med pommes o deras club sandwich. Det är verkligen mat i världsklass, och mätt blir man med. Skulle man vilja ta med sig mat man fått över så går det bra också. Kan även beställa take away.
Fika brödet är färskt och mycket gott, det finns även baugetter som är toppen goda.

Det som är mycket bra med detta cafe är att de har söndags öppet ett par timmar. Det är väldigt trevligt :)

Mycket sittplatser och rymlighet. Så detta cafe rekomenderar jag att man tar sig en fika/lunch på om man besöker staden.


Jag går inte gärna dit tyvärr. I nödfall ska det vara för att det är nära i så fall. Annars NEJ!

Inte efter det som hänt med mina katter när jag varit där.
Tar vad som hände med första katten, en liten Skogishona. Åkte dit för att hon va lite hängig och de beslutade sig för att ta blodprov i frambenet på henne. Skulle raka bort päls och kör eggen på rakapparaten rakt i skinnet o skrapar upp på henne. Så efteråt va hon helt blå i en vecka eller så. Blod kom det inget heller, eller väldigt dåligt. Så man bestämde att man skulle försöka på andra benet, vilket där blir SAMMA sak.. hon blev blå där med å dåligt med blod fick man o ska tilläggas att man tryckte väldigt hårt med. Hon skickades hem med lite antibiotika även om man inte hittat något som va fel..
Andra gången jag va där med samma katthona efter en jobbig förlossning av kattungar hon haft, för det första när jag ringde i panik så va det ingen som svarade och sen va det upptaget VÄLDIGT VÄLDIGT länge. Ringde ena veterinären på mobil och fick inget svar på länge där heller.
Fick tillslut tag på dem och fick komma in akut, där jag fick samma veterinär som tagit blodprov på henne. Skulle känna så ingen kattunge va kvar och klämde så hårt på henne att hon kissade ner sig av rädsla och hade det varit kattunge kvar i magen skulle nog den blivit ijhälklämd så hårt som han klämde å kände.

Andra katten jag varit där med skulle kastreras. Då katten är väldigt rädd och försiktig så ville han inte gärna komma ut ur buren. Fick lirka ur honom och sköterskan elelr vad det nu va ville väga honom och ser att han är rädd men vill ändå väga honom på utsidan rummet, där i bredvid det finns andra djur och även öppen där in till själva kliniken. Så hade han slitit sig så hade katten sprunig ut och iväg och säkerligen aldrig kommit tillbaka igen. Dålig planering när man SER att katten är rädd. Samma veterinär som behandlat Skogishonan ska ge han sömnmedel och drar ut katten ur buren å trycker sprutan i nackskinnet på han. Dålig stil! Då hade man kunnat prata med katten å försökt lugna lite. Istället för så som denne gjorde.

Kattungen och en annan katt jag har, det har gått felfritt, kastrering/sterelisering av dem båda gick felfritt. Så plus i katen på det.

Annars väldigt dålig erfarenhet tyvärr. Så går inte gärna dit, har hört andra som blivit dåligt behandlade också men detta är mina erfarenheter.


Jag tycker att Filmstaden i Örebro är en bra biograf. Man får bra service i kassan, trevlig personal. Och så är det väldigt smidigt att kunna hämta ut förbokade biljetter i automaten som finns.
Stora och rymliga salonger med bra plats för benen. Sen att det ligger med ett bra läge i stan är också väldigt bra så man hittar dit lätt.



Kommentarer
Postat av: ~ L I N N ~
DATUM: 2012-05-08      TID: 23:05:45     BLOGGADRESS: http://linnhahne.blogg.se/

Hoppas du haft en awesome tisdag ! :-D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback