Akvarium  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-07-16  |  Tid: 17:27:00

Kokosnötgrotta till akvariet :)

 
 
Har äntligen lyckats göra en egen kokosnöt grotta :D Wihoo!
Pappa hjälpte till såklart, annars hade ja nog banne mig inte klarat det. ^^
 
Slänger upp lite bilder på hur det blev och hur vi gick tillväga :D
 
 
Ett stycke kokosnöt :D
 
 
Pappa filar lite runt det borrade hålet, stor borr! Pappa satte kokosnöten mellan fötterna och borrade hålet först genom skalet, sen genom kokoshjärtaat (det vita "köttet" alltså)
 
 
Kokosnöten är urgröpt från kokos"köttet", använde stämjärn, skruvmejsel (platt) för att peta ur delarna som lossnar i större delar när man gröper typ.
 
 
En närmre bild på hur det ser ut innuti nöten utan kokos"köttet"
 
 
Kokar kokosnöten för att få bort alla bakterier som finns på den, som massa fingrar från butiken, borrningen och själva urgröpningen, och eventuella bakterier som sitter i själva skalet som inte skall följa med ner i akvariet.
 
 
Kokosnötsgrottan är på plats i akvariet :D Supersnyggt om jag får säga min mening. :) Hoppas nu bara att när malarna är könsmogna att de kanske leker där o lägger sina ägg eller så :D Bra gömställe för dem
^^
 
Så är helt klart nöjd med detta! Kanske blir fler grottor till det andra akvariet sen. För jag ska ju ha två stycken :) Wiihoo! Älskar fiiisk!
Och mina katter då. Dom får man ju icke förglömma :D
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback