Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-01-14  |  Tid: 14:10:37

Mat prat



Blev inge jobb igår, så jag lyckades sova bort halva dagen känns det som :P
Eller ja jag gick upp runt 12,40 ^^ Och upptäckte till min fasa att min laddkabel till telefon va söndertuggad.... IGEN! Det är fan helt sjukt va katterna lyckas tugga. Fast jag skyller på en speciell katt, vid namn Sigge!
Så drog mig in mot Örebro för att åka till biltema, hade ju köpt kabel där förut, så tänkte att ja men då har dom nog det nu med. Kommer dit och till min förtret så har dom inga kvar av micro usb! Irriterad jag blir! Har man åkt helt i onödan in till örebro. SUCK!
 
Åkte över till City gross istället för att handla lite mat.
Och egentligen så är det inte SÅ mycket billigare där inne upptäckte jag.
Köpte: Taco krydda, tacochips, sallad, vitlök, rödlök, gurka, paprika, tomater, köttfärs, en pepsi, duschtvål, creme frasishe, två st 2 kgs påsar med kattmat, glutenfritt havreknäcke, krossade tomater, grätängost och allt gick på 348 kr.......
Ska tilläggas att kattmaten då kostade 46,95 st.. så kattmat är då inte så mycket billigare där inne än om man jämfr med willys eller ica maxi.
Köttfärsen va ju ca 700 g så den kostade 45 kr..
Men creme fraishe va då fan inte billigt för fem öre, en stor lätt kosta 21 kr! Tror till å med att det är billigare på willys.
Å att köpa vitlök i lösvikt va icke billigt där inne, 2 stycken skapligt stora gick på 28 kr! Pepsin kostar lika mycket som på Ica Maxi, 12,50+2 kr pant.

Så njaa, ja vet inte riktigt om city gross är så mycket billigare.. Taco kryddmixen kostar samma på willys här i Karlskoga, 9,95 typ..
Visst, krossade tomater med vitlök va billigt, 6,95 för en konservburk. Men jaa, jag tycker inte att det va så himla mycket billigare.. Så får nog överväga att handla här i Karlskoga ändå ^^ 
Så vart kommer man egentligen undan billigast?? Jag köpte ju i princip bara en måltid liksom, visst, den kommer räcka till typ måndag eller nåt, så mat kommer jag ju ha. Men tanken liksom.
Så Willys? Ica Maxi Eller City Gross?





Mat är inte billigt, det är en sak som är säker, och så säger de att de sänker priset på 100 tals varor, men i längden blir det banne mig inte billigare..

Jag har ju funderat på att typ göra matlista för veckorna, men man kommer inte längre än till funderingarna, för att det blir aldrig av. För när jag jobbar så får jag ju frukost (beronede på när jag börjar) Lunch, Mellis.. Så då äter jag ju oftast ingen direkt stor måltid när jag kommer hem. Så ska jag då sitta o lura på matlista och handla mat för den veckan och så blir det inte av iaf.. Då kan man köpa mat som man tänkt göra för dagen, men det blir ju dyrt det också? Smidigt är ju att köpa typ en påse pytt i panna, fast det är fan inte billigt det heller!! 
Knepigt det där.. Men att storhandla hem lite grejer kanske inte vore en sån dum idé egentligen. Så man har köttbullar, falukorv, köttfärs o pytt i panna hemma. Smidig mat faktiskt. Bara ta upp en bit falukorv å tina å steka på å göra makaroner eller nåt till.. Eller köttbullar å mos... Köttfärs är ju smidigt, kan man göra tacos, köttfärssås å pasta, köttbullar.. Ja mycket. Å pytt i panna är ju smidigt å bara steka på, o steka ett ägg till det. 



Men man kommer oftast inte längre än till funderingarna. Lite skumt det där.. ;P 
Mja mja.. nu har jag tjötat lite.. ^^ Katterna har ju iaf mat för ett tag nu. Det är ju bra det. Hellre att dom får mat än att jag får mat.. Faktiskt. Dom betyder så mycket för mig att jag hellre ger dom mat å så är ja lite hungrig istället.

Jaja.. ^^ Nu har jag tråkat ut er tillräckligt tror jag.
Hade iaf en trevlig fredag kväll. Hämtade Angelique på jobbet och så drog vi till Max på dejt. Myskillen va ju med också. Och jaa, de verkade komma överens faktiskt :) Tur det. Åt en hamburgare, lowcarb som den så fint heter.. ^^ Utan bröd. Den ligger i salladsblad :P 
Sen blev det kika film och efter det sova med mys!
Vi fick oss en hel del goa skratt innan vi somnade, och inatt har jag drömt en jäkla massa.. Behöver inte dra det här, men mys fick iaf ett gott skratt tydligen ;P


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback