Dagens Sanning  |   Kommentarer (2)
Datum: 2011-12-15  |  Tid: 21:22:15

Grammatik polis....





Dagens sanning är fan idag att jag stör mig på en sak.. Riktigt jäkla mycket också..
Så nu dyker grammatikpolisen i mig fram. Pekar inte ut någon för det finns flera som använder stavningen.
Så vilket ord stör jag mig på då??
Jo, det ska jag tala om.

FÖRKYLD

Stavas som ovan!
Och stavas INTE

felfelfelfel FÖRSKYLD

Det är inget S med i förKyld!



Så det är något jag stör mig ofantligt mycket på. Det finns inte ens något ord som heter förskyld. Förskylla finns det ett ord som betyder avtjäna straff. Men order Förskyld finns alltså INTE.

Såå, va bara tvungen att ta upp det för jag stör mig något gruvligt på det. Att folk inte kan lära sig stava till FÖRKYLD. Hur svårt är det liksom? Har man inte haft svenska i skolan? Grammatik osv osv, rättstavning.. Visst, nu kanske inte det ordet va aktuellt. Men i alla fall.
Så det kändes skönt att få ur sig det ^^

För övrigt mår jag mycket bättre idag.
Over and out!
Puss Hej!


Kommentarer
Postat av: Robin Skoglund
DATUM: 2011-12-15      TID: 23:22:29     BLOGGADRESS:

Har du varit förskyld? :)



Hahahaah, var bara tvungen xD

Postat av: Fredrik
DATUM: 2011-12-16      TID: 19:00:14     BLOGGADRESS:

Du stavar aldrig ord fel?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback