Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-12-25  |  Tid: 18:57:25

Julafton å Juldagen



Julafton igår då. Det va riktigt trevligt.
Gick upp vid 10,15 och hoppade in i duschen.
Sen kom min bror å hämtade mig vid 11,40 och då åkte vi till mormor och firade lite jul där. Fick pengar, en keramik tomte och godis. Samt att istället för att hon köpte en julgrupp som katterna äter upp eller Sigge äter så fick jag presentkort på 200 kr på Arken Zoo till dom :)
Tack tack.

Sen så åkte ja hem en snabbis fixade chokladöverdraget till snickerskakan (Som verkligen blev uppskattat, till o med av en som inte gillar corn flakes! Woho!)
Ut å starta bilen å hämta upp bror för att sen åka upp till huset å fira jul där med.
Äta julmat som för övrigt står mig så långt upp i halsen att det äcklar mig. Jag är trött på julmat, finns inget värre faktiskt. Visst, lite skinka är ju altid gott.. Men nee.. Uscha.. Har tröttnat.
Nästa år ska jag äta tacos!!
Pappa har ja redan fått julklapp av, i och med att han hjälper mig så mycket hela tiden och jaa.. det kommer jag avslöja sen vad hans julklapp till mig varit. I januari avslöjar jag det.
Och av min bror fick jag 500 kr i presentkort/bensincheckar av min bror. Så glad! Så välbehövligt måste ja säga. Är toppen nöjd. Kunde inte fått en bättre julklapp faktiskt.

Klart man vill ha en jul där man kan få massa julklappar att öppna, som man läser i alla bloggar ja läser att man fått det, å det å det å det å lite sånt å ditt o datt.. Massa paket liksom. Klart jag skulle vilja ha det. Massa olika saker.
Men jag har ju det mesta jag vill ha liksom. En garderob överfylld med kläder, en ny dator, tv med hemmabio, 4 underbara katter.. familj o toppen vänner, en överraskning som avslöjas i januari, ett underbart hjärta i Avesta, jaa, engen lägenhet liksom.. ett jobb.. Kommit in på skolan och fått beviljat studiemedel..

Visst, jag vill ha lite andra prylar.. MEN köper själv. En ny komakt system kamera, å Thailandsresa. Så det löser sig. En one pice ska ja beställa när ekonomin blivit lite bättre med. Glida ner i efter jobb å sådär.. Så det löser sig alltid. Ingen fara.
Lite synd är det väl att jag behöver ta julklappspengarna typ att betala räkningar med. Men sånt är livet. Ska strida lite mer med FK här bara så kanske ja får pengar av dom med. Vi får se.

Men hade en bra kväll igår med, satt hos Angelique å mös. Jani va också där, å så kom Andreas hem också. Julgodiset gick hem verkligen :D Så jaa, en bra avslutning på en bra dag.



Idag, juldagen så har det varit hmm.. inte direkt lugnt.
Har varit i Örebro med Angelique och Andreas. Haha
De köpte sig ny tv och hemmabiosystem :) Och när det blivit placerat i bilen så va den överfull.. Haha. Det fanns inget baksäte kvar.. så jag fick placera mig i Angeliques knä i framsätet. Oj oj oj vilken åktur, det gör vi inte om för ofta ;P Men kul hade vi iaf. Och det är ju huvudsaken :D
Nu ska ja ligga i soffan å sjuka mig...

Känner mig dyng matt å halsen har blivit värre å snorandet outhärdligt... :( Inge vidare alls.. Suck!

Puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback