Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-10-28  |  Tid: 18:42:05

En sån där dag....

 
 
Alla har vi dagar då man känner att man är sprängfylld med energi! och bara ska ta tag i massa saker så det blir ordning o fint runt om en..!
Men sen så är det något, en liten sak som sköljer över en och man tappar lusten och gnistan till allt man tänkte göra...!
Idag är en sån dag.
 
Jag vaknade väl o gick upp runt 11,40. Hade kört min tokiga underbara bror inatt. Eller hämtat honom då han varit på hemma fest hos en gammal klasskamrat som bor i Degerfors! Underbara brud det där!
Så kom väl i säng runt 3 inatt.. Upp en liten stund när älski åkte till jobbet runt 6 imorse..
Sen fortsatte jag att sova då det ändå är söndag och man fick ju en extra timmes sömn, eller ja.. Beror väl på hur man ser det. Kom alltså i säng runt 3, dvs när klockan slog tillbaka o blev 2. Så går väl jämnt upp för mig.
 
Men ja, jag hade tänkt jag skulle åka till Örebro och köpa 10 nya tigerbarber då stimmet på 10 som redan går i karet blev så ynkligt. Så det behövdes 10 till enligt mig.
Sen skulle jag även göra rent kattlådorma, fixa i köket med disken osv.. Och även torka rent golvet i hallen.
 
Till Örebro kom jag, köpte mina nya 10 tigerbarber fick 11 ;) en extra. Svårt att räkna de små rackarna. Sen så köpte jag även en termometer och en yngelbox.. Varför jag köpte den vette fan riktigt nu i efterhand!
Köpte även en plastback på 27 liter som nu kampynglena går i för att växa till sig bättre är det tänkt! Göra nytt vattenbyte imorrn då.
På vägen hem, sköljer den där lilla saken över mig som gör att jag bara tappar gnistan till allt!
 
Det som kom över mig va att jag saknar min mamma något så fruktansvärt mycket! Helt sjukt mycket. Jag tycker det är så orättvist att jag står här utan en mamma! Visst, nu har jag en styvmor som jag älskar och värdesätter högt! Men ja, en mamma är alltid en mamma. Ens eget kött och blod. Jag saknar henne varje dag även om jag inte tänker på det varje dag. Jag saknar henne så det gör ont idag, jag vill bara kunna dela med mig om saker till henne. Som att jag ska skaffa ett akvarierum i garderoben. Eller detta med skolan, praktik. Jobb, pengar, ja allt!
Men jag kan inte.. Hon finns inte. Visst, jag tror väl att hon är med mig, alltid, överallt och vakar över mig. Men hon är inte synlig, jag kan inte föra en konversation med henne.
Mamma jag saknar och älskar dig så otroligt mycket. Finns inga ord för hur mycket jag vill att du ska vara hos mig. Vara i jordelivet. Med mig, och min underbara sambo..
Jag får fortsätta sakna och älska mamma även om hon befinner sig uppe bland molnen. Men det gör ont. Så fruktansvärt ont.
 
Men ja, jag kom hem, bytte i kattlådorna, gick ut med massa skräp, flyttade mina kampfisk yngel till plastbacken på 27 liter, fyllde upp det 6 kantiga igen och låter det gå på lite rening innan kamphanen skall få simma i där. Jag ska bara försöka ta tag i köket nu med även om det inte finns någon ork eller motivation till det.. Men det måste göras, ochjag måste torka rent golvet i hallen med.. Men ja, imorgon kanske jag kan ta hallen? Och börja på min digitala presentation som skall redovisas på fredag.
Och så tar jag köket nu idag? Kanske.. Jaa..
 
Väntar på att Jocke ska sluta jobbet med. han har ju jobbat från 7 imorse och slutar kl 19.. Uschamej vilket monster pass.. :/ Men men, pengar. Och hoppas vi kan börja lägga undan nästa månad till att köpa oss ett hus. Alltså vi ska spara upp till handpenning för att kanske eventuellt få låna upp resten ja osv.. Så börja spara tillhandpenning helt enkelt. För nu vill vi flytta :)
 
Jaja, nu har jag delat med mig lite om hur jag känner och vad som händer och vad som kretsar i min lilla skalle..!
 
Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback