Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-09-09  |  Tid: 15:02:00

Liseberg 8/9-2012


 
 
Igår runt kl 08,00 rullade vi ner mot Göteborg och Liseberg som mål ^^ Tillsammans med Johanna och Matthias.
Vi kom väl ner runt 11-11,30 eller något o hittade oss en parkering med gångavstånd till Liseberg. Jag o Jocke kunde gå in via huvudentren eftersom vi köpte ett Allt-i-ett pass på Lisebergs hemsida på fredagen.
 
så när vi väl kommit in alla fyra, kissat och taggat för karuseller så började vi med Lisebergsbanan. Helt underbart! Älskar verkligen den där känslan som suger sig i magen när man kommer upp och sen så går det neråt!
Helt underbart!
Åkte ju Lisebergsbanan första gången när jag va 4 år.
 
Sen traskade vi vidare mot FlumeRide, ja jag orkar väl inte direkt trötta ut er om vart vi gick efter vi åkt nästa osv. Vi åkte en del karuseller, de som vi ville åka helt enkelt. Fast en jag ville åka va AtmosFear, men de hade lite problem med den så vi hoppade över det :P Men Balder åkte vi längst fram, å herrejävlar va det gick! Så tårarna rann av glädje och fart! Köpte två kort, ett från balder och det andra åket i FlumeRide. Lite minnesvärt sådär :)
 
Denna åkte vi i alla fall :D UppSwinget! Fy HELVETE vilken underbar känsla det va att åka den!! Kändes som att sväva i molnen när den åkte upp. Och som att man skulle störta ner mot marken när man åkte åt andra hållet. Haha ^^ Helt underbar! Den vill jag åka igen!
 
Man får ju passa på när man kan använda mobilen att fota lite med ^^ Jag blev blötast båda gångerna vi åkte FlumeRide.. Vette tusan hur jag lyckades med det! Men jaa, blötast vinner ju ;)
 
Jag fick en söt nallebjörn av Goaste Louise som vi träffade på där! Fick en bamse kram av henne när hon attackerade mig bakifrån. Haha ^^
 
Sen så lyckades jag och Jocke vinna stjärnvinsten på ToppHjulet!! 2 kg Toblerooooone!! Jag har ALDRIG vunnit något förut när jag spelat på de där hjulen, men igår, ja då vann jag, eller vi. Men jag valde brickan ^^ Nummer 50. Så glad man kan bli :D
Den fick ju Jocke gå runt o bära på tills vi åkte hemåt. Matthias och Johanna vann 2kg Mjölkchoklad dom istället. Och så en varsin chipspåse vann grabbarna.
 
Nöjda och glada :D
 
Köpte mig även tre stycken nya iPhoneskal i souvernier shoppen ^^ Kunde inte välja mellan 3 så det fick bli alla tre. Och de va inte farligt dyra heller. Sen köpte jag även en doftkanin som hänger i bilen :)
Nöjda och glada åkte vi sen hem och däckade i sängen!
En video från Flumeride är nog också uppladdad, stängde av filmandet när vi kom mot sista "stupet" för att telefon inte skulle bli lika blöt som jag blev.
 
 

Nästa år så åker jag o Jocke ner så tar vi en hotellnatt på samma gång. En dag/kväll på Liseberg sen sover vi kvar, och andra dagen så tar vi nog en sväng i Nordstan och så spelar vi lite inne på Liseberg så man slipper kånka på såna där stora vinster i varje karusell och riskerar att bli av med dem om man ställer ifrån sig dem osv osv. Så jaa, det ska vi göra. :) Låter som en bra plan tycker jag.
Kanske redan i dec åker vi ner på Lisebergs julmarknad. Jul på Liseberg som det heter och myser runt lite :)
 
Nu avslutar jag med en bild på de två som däckade i baksätet ;) Och så åker vi o käkar grillat hos svärmor o svärfar!!
Puss hej!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback