Dagligt  |   Kommentarer (2)
Datum: 2012-09-03  |  Tid: 22:27:19

Första skoldagen

 
 
Tjo tjos, Lärarstudenten här ^^
Ja hade ju första föreläsningen idag, gick väldigt bra. Relativt snabbt gick det med. Och det va väl skönt det eftersom jag sovit som en jäkla kratta inatt, dvs inte nåt typ, snurrat, vänt o vridit på mig hela tiden. Tittat på klockan stup i ett.
Så det va skönt att det va en så pass bra föreläsning att tiden gick fort. Så det ska va! Det ska va kul att studera och lyssna. :)
Sen tog vi oss en liten rundvandring så jag vet vart jag ska på onsdag. För imorgon missar jag föreläsningen eftersom jag ska iväg till vårdcentralen. Urk, men det är väl lika bra att få det gjort så man slipper det för några år framåt sen.
 
Så blir det att beställa lite böcker, jag gör så den här gången för jag vill komma igång liksom, orkar inte springa runt och låna massa böcker och sen hålla koll på när jag ska lämna in dem, det är jag sämst på!!
Så, så får det bli. Även om det säkert kommer dra iväg mot en 1500 minst i böcker.. Men jaja.. kanske kan va nyttigt att ha dem kvar sen efter kursen är klar :) Bra att gå tillbaka till senare i utbildningen. Vem vet ^^
 
Men jaa, nu va man igång på riktigt :D Känns bra men samtidigt känner jag det där, kommer jag klara detta? Gör jag verkligen det?? Även fast jag verkligen vill det här så kommer tviveln lite. Det är ju en del grupparbeten som skall göras, har redan ett som jag måste kasta mig in i påonsdag när jag träffar min lärare och resten av B gruppen och de jag skall jobba med. Jag studerar ju bäst själv?
Sitter och spanar på själva campus sidan där alla uppgifter o sånt finns.. Och tycker det ser mastigt ut redan nu. Kommer jag klara det? Hur gör jag? Hur går jag till väga? Ja, jag får väl fråga på onsdag antar jag.. så får hon hjälpa mig. Är väl inte mer än så..
 
Jag ska fan klara detta.. ska bli färdig Förskollärare vt 2016!! Det är jag värt efter allt slit... Även om det kommer bli tufft och hårt.. !
Men tviveln finns alltid där. Med mig hela tiden.
Jag hoppas även det löser sig med csn nu.. Och så ja kan få jobba lite mer extra under de daagar det inte är skola.
 
Nu ska jag försöka sova, det onda i magen ger sig inte och huvudvärken vägrar släppa! :( Känns fördjävligt.
 
Puss Hej!

Kommentarer
Postat av: erika
DATUM: 2012-09-04      TID: 11:33:39     BLOGGADRESS: http://minimini.blogg.se

sorry för jätte sent svar, låter bra det:) såg bilden på honom och gud vad söt han är, han ser jätte mysig ut:) jo tack här är det bra så fort illamåendet vill sluta bara.

Grattis till att du kom in på skolan:)


Postat av: erika
DATUM: 2012-09-04      TID: 21:20:40     BLOGGADRESS: http://minimini.blogg.se

Nej det förstår jag, hur många katter har du? har själv två stycken som bor hos mamma så dom kan vara utekatter och dom trivs bäst där. Jo illamående är ju riktigt vanligt o trötthet med men hoppas mitt går över snart. Yes jag jobbar som undersköterska här nere på ett demensboende men gick omvårdnad i karlskoga:)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback