Pyssel  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-05-19  |  Tid: 23:29:41

Mitt byrå projekt :)




Har ju hållt på och grejat med en Malmbyrå som jag köpte på blocket ett par dagar. Men nu är den äntligen klar :D Och jag är supernöjd med resultatet faktiskt ^^


Köpte vit målarfärg från Nordsjö :) Och är helt klart nöjd med färgvalet med. Färgen var dessutom lättarbetad och penseln va d bara att spola rent med vatten. Väldigt smidigt.

Efter 1 och 2:a strykningen med färg så såg det ut såhär:



 

Har då alltså målat två gåner å byrån. Nu syns det inte så väl att det blev som gula ränder undegär på ovansidan och att själva ekträt syndes igenom rätt väl på sidorna. Slipade på ovansidan av byrån, men insåg sedan att det inte behövdes så målade på istället. Och det kan vara dels därför det blev som gula räder upp på eftersom jag slipade bort den blanka ytan och kom ner till själva trät.

Och såhär såg det ut efter en tredje och sista strykning:



Upp till blev det såhär bra efter en tredje omgång. Nöjd, minimalt med smågula ränder faktiskt.

 

Så då va byrån vitmålad :) Och jag är nöjd. Men den är ju inte helt klar sådär.. Utan hade ju ännu en plan för den :) Lite egen design liksom ^^ Så jag målade ett mönster, hade en cookie cutter die som jag målade efter :D Och är väldigt glad att jag bestämde mig för att göra det. Jobbigt att måla dock o hålla sig innanför linjerna och det. Men resultatet blev ju såå bra :D Ska fundera på om lådorna också ska få sig det mönstret. Men har inte orkat just nu.

Och såhär blev det:





Så jaa, det va mitt lilla byrå projekt. Men visst skulle det bli bra om jag målade likadana rankor i mitten av lådorna också?? det skulle bli mer enhetligt på nåt vis. Tycker jag iaf, så får fundera lite på det där. Men vad tycker ni??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback