Dagligt  |   Kommentarer (3)
Datum: 2012-03-28  |  Tid: 18:29:43

Vad att göra?




Tänk att referenser skall förstöra typ allt för en..
Sommarjobbet är i princip mitt, bara jag har en referens som kan intyga typ att jag är en bra person som kommer till jobbet osv osv.
Men jag har ingen referens, ingen bra iaf. Och den bra jag hade ville inte ställa upp som referens utan hänvisade till själva företaget. Men företaget känner ju inte mig som person liksom det gör ju hon jag jobbat hos.

Så va fan ska man göra?
Ska man maila till hon man varit på intervju hos och säga att man inte har någon referens som vill ställa upp men att man verkligen vill få jobba ändå, och visa att man verkligen vill?
Eller ska man säga att man inte har någon referens och sommarjobbet går åt skogen?

Fy fan vilket dilemma.. :(

Puss Hej!


Kommentarer
Postat av: Ewa
DATUM: 2012-03-28      TID: 21:00:14     BLOGGADRESS:

Åh så kul med sommarjobb! Vart blev d?

Åh.. vännen då.. Ryck upp dig, d kmr fler chanser :)

Ja tkr du ska säga att du vill jobba och att du e villig att visa vad du går för. Mer än så kan du ej göra. Bara hoppas d går vägen! Kraam

Postat av: Johannakga
DATUM: 2012-03-28      TID: 21:03:34     BLOGGADRESS:

Vet hur d känns.. skulle jobba inom resturang förra året men d gick åt skogen eftersom ja ej har utbildning inom d.. d suger verkligen att d e bara d dom ska gå på hela tiden. referenser o utbildning hit o dit. alltså ja skulle bara servera o vem kan inte dela ut en tallrik liksom?? faan.. snart måste man väl ha licence på de med.. helt sjukt :/



ja tkr du ska försöka men vara ärlig o säga att du inte har några referenser. mer än så kan du inte göra.. hoppas d går vägen:D



förresten.. när kmr sminkvideoinlägget upp?:D

visa gärna hur du gjorde sminkningen du har på headern.. sååå snygg!!

visa gärna steg för steg o vilka produkter du använder. :)



kraaam lycka t! :)

Postat av: Jennie
DATUM: 2012-03-28      TID: 21:30:36     BLOGGADRESS:

jag tycker du ska göra som jag skrev på fb :) mer än så tror jag inte du kan göra. det viktigaste är nog att du är ärlig och säger hur det ligger till. hoppas du får det ändå, jag håller tummarna! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback