Pyssel  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-06-08  |  Tid: 22:55:40

Förvandling av glasburkar ^^





Happ, nu har pyssel monstret varit i farten igen ^^ Hade ju sparat några glasburkar från när kylskåpet gick sönder för jag fick en liten idé om vad man kunde göra med dem.



Så jag köpte silkespapper idag :)



Köpte på Bokia för 29 kr. helt överenskomligt pris enligt mig för 10 olika färger som är 50x70 cm stora :)
å klippte en rad och sen i olika stora fyrkanter/rektanglar.
Tog sen tapetklister och kletade på glasburkarna och satte fast silkeslappar på :)

Några blev lite omlott och sådr som det kan bli :) Men ja jag blev nöjd med resultater i alla fall. Fast funderar lite på att sätta något band eller så upptill där jag inte satt silkeslappar, där man skruvar på locket. Får klura på det där.
Men såhär blev det när det torkat, tog inte många minuter för det att torka heller så.

 

Sen så tände jag ljus och satte i, blev rikgit bra det också. Tänkte jag skulle ha dem på balkongen, på bordet eller något. När man kan sitta ute en ledig kväll o dricka en kopp te :)




 

Så jag är mycket nöjd över resultatet. Tänk va mycket man kan göra med lite tapetklister o ett par glasburkar ;) Kreativitet kallas det kanske. :D Vi får väl se vad pyssel monstret hittar på härnäst.

Puss Hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback