Akvarium  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-07-13  |  Tid: 18:11:15

Mitt lilla projekt!

 
 
 
För ett tag sen skrev jag ju om ett litet projekt jag skulle påbörja. Det va meningen att jag skulle skaffa sköldpaddor. MEN, nu blev det inte så! Blev mer facinerad av akvariefisk igen. har ju haft det förut och jag tycker det är roligt.
Fick låna eller har fått låna ett akvarie av en kompis som jag inredde med svart grus, en rot som jag fick med på lånet och så hittade jag en sten vid Möllebadet mot Degerfors. Och så har jag satt ner växter (bara några än så länge)
MEN! Upptäckte härom dagen att akvariet läcker ;/ Troligtvis är det pga all densitet som fyller ut i akvariet, mer grus, en stor o tung sten osv. Och så har akvariet stått i 3 månader så den gamla tätningen kan ha släppt.
Men ja det ser ut såhär just nu.
 
 
Ja där är det utan växter och med min lilla kampfisk Kurt :)
 
Så ser det ut just nu.
 
Men ska hämta ett nytt akvarie inom kort eftersom ja detta läcker. Och så kan man ju icke ha det. Så ska bli skojjigt med ett annat, ett som blir mitt eget. Som jag inte ska sälja eller ge bort om jag skulle tröttna! Utan då ställer jag upp det på vinden hellre.
Fisk som ska vara i då? Guppys har jag tänkt mig och Endlers guppys. Samt ett gäng malar. Har ju redan en kamphane o hona i nu. Fick rådet idag att ta bort honan å inte ha dom i samma akvarie. Så får la göra det.
 
 
Röd/Vita är kamphonan och den blå är hanen.
Underbara fiskar! Ståtliga!
 
  
 
Haha katterna är lite smått nyfikna på allt ^^ Ska bli spännande och se hur de agerar när det väl börjar röra sig ännu mer där i ^^
 
Sorry att bloggen blivit lite lidande nu de här dagarna. Men ja har ju jobbat och varit ledig, njutit av mina två dagar av ledighet. Och sen jobbat.
På söndag blir det att hämta malar som skall ner i akvariet i Laxå :) Bra med lite egenodlade malar så de inte kommer från grossister samt att det blir billigare ;)
 
Ska bli bättre på att blogga. har en Dagens Sanning som jag kommer skriva av mig snart. Samt att jag hoppas det blir bättre väder snart så vi kan fota jag o Angelique så det kan komma upp lite nya bilder här också ;)
Men nu har ni iaf lite uppdatering på mitt nya projekt som jag va lite hemlighetsfull om förut. Och jag är taggad för detta. Kommer stå så bra i hallen när man kommer hem, går förbi, kommer kika o hålla på rätt ofta med det. Mer växter ska i så det ser snyggare ut. Någon mer rot och sten, gömställen såsom lerkrukor.. Ja, det kommer bli snyggt detta. Speciellt med det svarta gruset :D Så ynglena kan gömma sig lite mer och inte bli uppätna.
 
Hörs senare kanske!
Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback