Dagligt  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-01-30  |  Tid: 16:11:58

Svårt val!!




Imorse eller när ja vaknade runt 11 så fick jag sms från bemanningen om massa jobb, en hel vecka på en förskola nästa vecka. Det är dock inte så många timmar, 27,75 timmar ungefär på hela veckan. Alltså mellan den 6-10 februari. Men nu är ju läget såhär, jag tackade ja, utan vetskap om vad jag ska göra nästa vecka.
Och det är ju att vara mässvärdinna i Skåne på Fastighetsmässan.

Det kom jag ju på efteråt, när jag vaknat till och ringt pappa o meddelat att jag fått en veckas jobb.. Så nu är frågan, va faaaan ska man göra?
Det är skitsvårt val.. Jobb eller jobb?
Och kanske ev ett annat fotojobb när man är där nere under tiden? Inte säkert än.. Men som ev också är betalt..
Och jag behöver ju pengar, både denna månad och nästa månad.. Men då kan jag ju liksom jobba måndag o fredag för är ju borta tis-tors.. Och får ändå då några timmar.. Sen är det ju bara måndag nu.. 1 feb är på onsdag, då kanske man får jobb, o torsdag å fredag?

Nee, det är skit svårt val detta, vette faan alls hur jag ska göra.. :(
Suck.. Ingen lätt sits jag satte mig i direkt.. Skulle bara tackat ja till måndag o fredag.. :/ Men ja, jag kom ju inte på det förän efteråt.

Skulle skriva ut lite cvn på pappas jobb med, men skrivaren och datorn vägrade sammarbeta med mig, den klippte bort lite av min info i mitt cv, så har bara ett halvsynligt nmn även om det syns att det står Alexandra Karlsson så är det bara halva.. Så ska skriva ut cvn imorrn istället. Och har möte på skolan imorrn också. Hoppas hoppas verkligen att jag får studiemedel! Ska skicka in en ny ansökan om att det bara blir 200 poäng, fast då får jag studiemedel i 16 veckor istället för 8 veckor. Och det känns helt okej, för då kan jag jobba upp resten av det som fattas så det kanske kan gå ihop iaf :)



Städar å grejar lite här hemma just för tillfället, har en diskmaskin igång, väntar på att den ska bli klar så man kan ställa in disken å köra igång en till, så man hittar diskbänken ute i köket.. :P
Och rumsbordet är avplockat, tänkte vi skulle käka i rummet ikväll :) Smidigt å bra :D Ska dammsuga ur soffan lite med tänkte jag, iaf där katterna ligger för jämnan, ska nog lägga en fleece pläd där så kan de ligga på den istället.
Jaja, men nu ska ja fortsätta grejja och fundera på hur jag ska göra.. :/ Svååårt val! Verkligen svårt val!!

Hörs senare!!

Puss Hej!


Kommentarer
Postat av: Anonym
DATUM: 2012-01-30      TID: 19:23:39     BLOGGADRESS:

Kör på värdinnejobbet i skåne.. jobben via bemanningen kommer ju hela tiden :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback