Dagligt  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-08-10  |  Tid: 18:19:14

Svar på kommentar

 
 
Sitter här med en vän och kollar ditt videoinlägg. Tycker det är ett udda tankesätt att påstå att "mobbning aldrig kommer kunna stoppas". Hur menar du då, hur tänker du? Intressant och veta. Det skulle vara kul och veta vad man faktiskt kan göra för att få ett slut på "eviga frågan om hur vi ska förebygga mobbning"?
 
 
Det är inte ett udda tankesätt att som jag säger det kommer aldrig kunna gå att stoppa mobbning. För det kommer det inte. Förebygga går, men man kommer aldrig någonsin kunna stoppa det helt. Generationer på generationer kommer föra mobbning vidare på ett eller annat vis. Så det kommer följa med din generation och även min. Och deras generationer. Osv osv.. Listan går att göras lång med generationer.
Jag är övertygad om att mobbning fanns redan på stenåldern!
 
Tyst mobbning är liksom väldigt stort, samt att retas, trycka ner andra, nätmobbning via bloggar o även ja Facebook och andra communityn.
Så därför är jag väldigt övertygad om att det icke kommer gå att stoppas.. HUR ska ni kunna stoppa mobbning om jag frågar det??
Det finns många grupper på Facebook om mobbning, bara söka på mobbning så kommer det upp flera sökresultat. Och jag hade en vän som hade kommenterat eller gillat ett inlägg i en sådan grupp. Om någon tjej som jämt blir mobbad eller något.
 
Det enda man kan är att förebygga med kamratstödjare, lärare och rektorer som faktistk ser allvarligt på mobbning. (Finns ju de skolor där de inte tar det på allvar alla gånger) På arbetsplatser går det väl kanske förebygga också med att man skall kunna våga rapportera om man märker av att mobbning förekommer.
Så förebygga på flera olika sätt går väl, men stoppa? Nej. Där står jag fast vid min åsikt. Tyvärr eller hur man ska säga.
 
Så ja, hur hade NI tänkt? Eftersom ni verkar tro att det går att stoppa? Skulle va intressant att veta. Kan ni svara på det så publicerar jag den kommentaren i ett inlägg. Helt klart.

Kommentarer
Postat av: Engagerad
DATUM: 2012-08-11      TID: 22:53:52     BLOGGADRESS:

För det första så undrar vi vad du menar med att man kan ”förebygga mobbning men inte stoppa”?
Med det synsättet kommer mobbning varken ”förebyggas eller stoppas”.

”Det är inte ett udda tankesätt att som jag säger det kommer aldrig kunna gå att stoppa mobbning. För det kommer det inte”
Du måste skilja på det här med ”att det inte kommer kunna stoppas”, utan att det bara är en personlig åsikt från din sida.
Vi håller med dig om att mobbning inte kommer kunna stoppas, med den inställning som du har nu.
Förstår du hur vi menar?


Hur man kan förebygga mobbning och så småningom sätta stopp för den:
Se länk: http://friends.se/?id=7085


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback