Svar på kommentar  |   Kommentarer (4)
Datum: 2012-08-12  |  Tid: 12:36:33

Svar på kommentar igen...

 
 
För det första så undrar vi vad du menar med att man kan ”förebygga mobbning men inte stoppa”?
Med det synsättet kommer mobbning varken ”förebyggas eller stoppas”.

”Det är inte ett udda tankesätt att som jag säger det kommer aldrig kunna gå att stoppa mobbning. För det kommer det inte”
Du måste skilja på det här med ”att det inte kommer kunna stoppas”, utan att det bara är en personlig åsikt från din sida.
Vi håller med dig om att mobbning inte kommer kunna stoppas, med den inställning som du har nu.
Förstår du hur vi menar?


Hur man kan förebygga mobbning och så småningom sätta stopp för den:
Se länk: http://friends.se/?id=7085
 
 
Där har ni ju totalt FEL! Snacka om att tolka saker på egen hand! Sånt blir jag trött på.
Att mobbning inte kommer kunna gå att stoppas är inte en åsikt från min sida. Då hade jag skrivit att jag TROR INTE mobbning går att stoppas. Då hade det varit en åsikt. Men nu sa jag eller skrev att det kommer inte kunna gå att stoppas. Fakta.
Så det är ni som måste skilja på saker o ting.Ni kan inte bara tro saker utifrån ert eget tankesätt!
 
Är lite roligt, att ni är TVÅ stycken om detta, och ni nämner er som Engagerad, men ni vågar inte lämna några namn eller så... Utan är på ett vis anonyma.
 
Jag menar att det går att förebygga som jag skrev i inlägget:
"Det enda man kan är att förebygga med kamratstödjare, lärare och rektorer som faktistk ser allvarligt på mobbning. (Finns ju de skolor där de inte tar det på allvar alla gånger) På arbetsplatser går det väl kanske förebygga också med att man skall kunna våga rapportera om man märker av att mobbning förekommer.
Så förebygga på flera olika sätt går väl"
 
Så det måste ni missat eftersom ni frågar om det igen.....?
 
Länken va lite lame enligt mig... Ska man förebygga o stoppa mobbning på det viset?? Ha ha.
Ska man förhindra mobbning genom att hälsa på alla sina arbetskamrater? Träffas utanför jobbet o laga mat eller gå på picknick? Man väljer väl själv om man vill umgås med sina arbetskmarater eller ej. Bara för att man inte vill umgps med dom på fritiden betyder väl inte det att mobbning uppstår? Eller lära sig barnens namn i skolan? Å allt vad det nu stod där.. ?
Ska jag som förälder lära känna barnets skola? Hur den funkar eller inte tala illa om den?? Det är väl för tusan inte föräldern som mobbar i skolan utan barn som mobbar andra barn... ?
Nej, den länken va lame som jag skrev. Håller inte i längden.
Det jag kan hålla med om är att man skall våga säga till chefen om man ser något som inte ser bra ut, om någon blir diskrimenerad eller utsatt för andra otrevliga saker.
 
Jag står fast vid att mobbning kommer inte gå att stoppas. Man kan förebygga. Men nej, inte stoppa.
Det är inte min åsikt. Utan ett fakta.
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Angelique {kinkykitten}
DATUM: 2012-08-12      TID: 18:10:17     BLOGGADRESS: http://kinkykitten.nu

Det funkar inte rikigt som det står på den sidan som dom länkat till tyvärr, det ser inte ut så i dagens samhälle. Jag är självklart emot mobbing, har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag störde mig mest på "På arbetsplatsen" Alltså.. det funkar veeeerkligen inte så på NÅGON arbetsplats. Kanske just friends kontor, om ens det skulle jag tro. Vi söker oss till våra likasinnade och det går INTE att vara vän med alla. Säger inte att man ska mobba dom man inte är vän med för det, men you get the point. Texten får det att framstå som om man ska sitta runt en lägereld och hålla händer tillsammans. Världen är sockersöt hur vi än mycket försöker att göra den till det.


Postat av: Engagerad
DATUM: 2012-08-12      TID: 23:20:56     BLOGGADRESS:

"Att mobbning inte kommer kunna gå att stoppas är inte en åsikt från min sida. Då hade jag skrivit att jag TROR INTE mobbning går att stoppas. Då hade det varit en åsikt. Men nu sa jag eller skrev att det kommer inte kunna gå att stoppas. Fakta."

Detta skriver du. Vad grundar du det på? Var någonstans har du läst/hört eller sett att mobbningen är omöjlig att stoppa om det nu inte är en egen åsikt? För är det fakta så räcker det inte med att du skriver att det faktiskt är si & så. Du kan ju skriva att gräs är blått också om du vill. Är det fakta?

& sen undrar jag varför du blir så het på grund av att vi valt att inte skriva vad vi heter?
Vad har det för betydelse?

Jag sitter inte och kommenterar din blogg för att vara elak utan för att jag är intresserad.
Intresserad av vad man kan göra för att förebygga mobbning & för att som småning om stoppa den. För det är väl det man strävar efter genom att förebygga?

Du vet väl att förebygga betyder "sätta stopp för" motverka/ göra slut på.
Jag förstår att det är svårt att se ljuset i tunneln när det kommer till mobbning & din åsikt är fullt normal. Inga konstigheter. Jag hoppas bara att du har fel & att mobbningen kommer att stoppas.
Jag kommer i alla fall göra vad jag kan för att komma dit!


Postat av: Engagerad
DATUM: 2012-08-12      TID: 23:21:58     BLOGGADRESS:

"Att mobbning inte kommer kunna gå att stoppas är inte en åsikt från min sida. Då hade jag skrivit att jag TROR INTE mobbning går att stoppas. Då hade det varit en åsikt. Men nu sa jag eller skrev att det kommer inte kunna gå att stoppas. Fakta."

Detta skriver du. Vad grundar du det på? Var någonstans har du läst/hört eller sett att mobbningen är omöjlig att stoppa om det nu inte är en egen åsikt? För är det fakta så räcker det inte med att du skriver att det faktiskt är si & så. Du kan ju skriva att gräs är blått också om du vill. Är det fakta?

& sen undrar jag varför du blir så het på grund av att vi valt att inte skriva vad vi heter?
Vad har det för betydelse?

Jag sitter inte och kommenterar din blogg för att vara elak utan för att jag är intresserad.
Intresserad av vad man kan göra för att förebygga mobbning & för att som småning om stoppa den. För det är väl det man strävar efter genom att förebygga?

Du vet väl att förebygga betyder "sätta stopp för" motverka/ göra slut på.
Jag förstår att det är svårt att se ljuset i tunneln när det kommer till mobbning & din åsikt är fullt normal. Inga konstigheter. Jag hoppas bara att du har fel & att mobbningen kommer att stoppas.
Jag kommer i alla fall göra vad jag kan för att komma dit!

Postat av: issa
DATUM: 2012-10-19      TID: 23:35:26     BLOGGADRESS: http://stuumpan.blogg.se

kunde inte låta bli att se att folk verkar vara riktigt jobbiga och tjata på dej om massa ondöiga grejer. Folk är så jävla överdrivna ibland. Jag tycker att du verkar skön jag. Kör hårt! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback