Pyssel  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-04-12  |  Tid: 23:37:00

Omvandling!




Här kommer bilderna på hur krukorna blev efter att jag målat om dom.
Lärde mig en sak när jag började måla första krukan dock, skulle slipat dom innan för att verkligen få färgen att fästa bättre eftersom det va sån glatt yta på krukorna sen innan.
Detta är krukan Papaya/Papaja från Ikea som finns i flera olika färger. Köpte röda krukor när jag bodde i den andra lägenheten för att köket gick i rött o svart. Fast med en vit/svart fondvägg. Aja.. Nog om det!

Jag ska lacka dem med en hobbylack från panduro som jag har för att färgen inte ska slitas och tålas att torkas av :)

Före:



Efter första omgången:



Jag har inte målat insidan av krukorna då de inte kommer synas när de står uppe på hyllan i alla fall.

Och efter andra omgången:



Två lager grått. och jag är väldigt nöjd med resultatet. Jag använde kanske mindre en än tredje del av den svarta när jag blandade ihop den med den vita färgen. En sån där liten allmogeburk räckte för två strykningar och har lite färg kvar ändå :)

Sen så planterade jag ju fröerna :)



I den gröna lådan är det Basilika, Vattenmelon, Chilifrön samt Gurk frön planterade.
I de svarta på brickan har jag sått tomater och i potatissallad burken (gjorde hål i botten för att vattnet ska komma ut) har jag planterat paprika kärnor :)
Nu återstår det bara att se om det börjar gro :) Spännande! Ska sätta rödlök också men det orkade jag inte med idag.

Så, då va det gjort också :D Hörs imorgon efter tentorna!

Puss Hej!


Kommentarer
Postat av: Anonym
DATUM: 2012-04-13      TID: 13:04:15     BLOGGADRESS:

du berättade om två kompisar du hade.. har i frågestunden.. jenny o susanne tror ja du sa?



vfr nämnde du just dom? o vad föll du för hos vardera kompis? (föll kanske e fel ord.. men vad gillar du hos vardera. va hade vardera för att de fortsatte att hänga med dom)



vem tar dina bilder förresten? e de hon jenny? jenni? kanske hon t.om stavar XD



men du förstår säkert ändå :)



svara gärna på detta i en video!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback