Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2011-05-02  |  Tid: 01:41:02

Tandläkare, Utgång, Tandläkare




Igår så blev det sannerligen en fullspäckad dag!



Fick ju tid hos tandläkaren igår kl 14,10, så hann ju inte käka något alls. Utan blev att hämta upp Susanna och sen åka in till Örebro.
Där fick man vänta en stund innan man kom in.
Jag har tandläkarskräck så det räcker med att de tar fram sprutan som de bedövar med så får jag panik och kan inte andas typ..
Det va ju det som hände igår.. Men ja.. det gick väl skapligt ändå när jag väl va bedövad.
De lagade hål åt mig, men de trodde inte att det va boven i detta dramat utan att det va visdomstanden som tackade för sig.
För det va hål i den.. Hur lyckas man få hål i en tand som bara kommit upp liite grann och som sen är dold till resten? Jo det ska ja tala om för er, min visdomstand ligger snett emot en annan tand så de skaver på varandra, samt att det har blivit en liten glugg mellan den innersta tanden och visdomaren.. Så det hamnar allt möjligt sått å gott där när man äter.. Det straffar sig..

Så när de lagat så frågar de om jag vill komma tillbaka imorrn (idag) och ta bort den, dvs en liten operation, de är tvungen att kalla det för det när de gör ingrepp som är under skinnet.. Så jaa, sagt å gjort så tackade jag ja till det.
Åkte bedövad i halva käften hemåt.

Hämtade lite grejjer hos Susanna och sen så gjorde vi oss iordning här hos mig, det vankades ju förfest hos bästa Angelique :)
Och förfest blev det, med treeevligt sällskap.
Dvs: Jag, Angelique, Susanna, Emma, Jani, Conny och Rebecka. Ett lagomt sällskap.
Sen vidare till Harrys/statt där det va lite drag :) Blev där resten av kvällen.
Ingen idé att dra upp sånt som hänt, för man måste va med för att förstå det roliga i det.. Men jaa, gryymt rolig kväll.
Sen så gick jag och Susanna hemåt, först gjorde vi ett stpp på Viking för lite käk.
Ska ALDRIG gå hem igen i 12 cm klack! Fy fan va jobbigt, och helvete va skönt det va att få av sig skorna sen!
Somnade ganska direkt när jag lagt mig i sängen.



Klockan ringe 9,20, runt halv så ringde de från tandläkaren och påminde mig om att jag skulle komma dit. Det hade jag ju absolut inte glömt bort..!!
Pappa kom och hämtade mig vid 9,40 och vi åkte in till Örebro.
Fick vänta en liiten stund, sen så fick jag gå in i rummet jag va i igår.. Sätta mig i stolen, och fick panik så fort han sa att de gör samma som igår, bedövar först. Då fick jag panik igen, det är inte så lätt att andas lugnt och slappna av när det sticker i tandköttet och man inte kan fokusera på nåt annat. Men det gick ju bra.
Sen så tog de visdomstanden, kändes dock som att han drog ut varenda tand ja hade i käften...
Han sydde typ 5 stygn med..

Känner mig helt mörbultad i käften, men de har ju varit å dragit i samma kind två dagar i rad och idag lite värre för att det är så pass långt in... Men nu är den borta.. Så sköönt!


Somnade när jag kom hem, elelr efter att Susanna hade varit här å hämtat sina grejjer.. Och sov till typ halv sju, då blev det bestämt att man skulle på bio i Örebro :)
Filmen Thor



Rekomenderar den verkligen!! Den va grymt bra :D
Och Chris Hemsworth är ju grymt snygg!! ;) Mums!
Men ja det va en toppen bra film :D Den kommer jag verkligen köpa när den kommer ut på dvd :D

Och sen nu som avslut på kvällen blev det en Max Dejt med Angelique. Toppen skojj som vanligt.
Sjuk humor har vi! Men fy tusan va vi skrattar :D Haha!

Nu blire natten!!
Bjuder på en bild till från igår.



Eller två ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback