Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2011-01-02  |  Tid: 19:56:32

Sovrummet.


Sitter å drömmer mig bort på IKEAs hemsida. Och där kan man ju hitta allt möjligt.
Jag vill ju göra om i sovrummet. Få det mer personligt å så som jag vill ha det.
Just nu är det vita väggar i rummet, och det anser jag är för ljust. Jag vill ha det mörkare när jag ska sova.

Såhär ser det ut.. Trist va? Det tycker i varje fall jag. Har inte velat sätta upp nåt på väggarna heller för ja vill göra iordning saker först.
Men jag har en fondvägg, men gillar inte läget på den tyvärr.. Den sitter på kortväggen precis när man kommer in genom dörren. Precis på den kortsidan.

Det är en sammets tapet. Det är inget direkt sammanhängade mönster. Det är fyrkantiga delar iaf.. Man ser vart det slutar och vart den nya börjar.
Så jaa, så ser det ut i mitt sovrum... Och jag gillar det inte..
Och gillar inte att jag har balkongen i sovrummet. Men men. Trivs för övrigt i lägenheten.

Meen, ja vet hur jag vill ha det. Har dock inte bestämt om jag ska ha kvar tapeten eller ej. Fonden alltså.
Nu kan ja inte det här med att photoshopa, men jaa.
Då hade jag kunnat ändra lite färger på bilderna.
Men jag vill ha det i en grå nyans. Hade kunnat ta en latte/moccha nyans, men nu har jag ju det brunt i vardagsrummet, å vill inte gärna ha brunt någon mer stans i lägenheten. Känns inge bra.
Så jaa, grått på väggarna, inte för mörkt och inte för ljust. Har någ bestämt mig för grått iaf. Kan hända att jag vill ha en blå nyans istället. Men jaa, grått.
Det är bara att måla på väggarna för det är sån tapet de bara målat på.

Och tack vare Angelique så har jag hittat en säng jag vill ha från Ikea.

Å så ska ja ha vita lackhyllor, Jag har inte ännu bestämt om jag ska ha sängen vid fondväggen eller där som jag har de andra två. Men jag vill ha hyllorna en liten bit ovanför sängen så de kan fungera som "nattbord". För ställder jag sängen vid fondväggen så får det inte plats några sängbord på sidan. Men då måste jag borra i den väggen, lite trist.. Men jaa, skulle nog bli snyggt. Så kan man ställa lampor ovanpå, och dra sladden in vid väggen på hyllan så sladden hänger ner bakom, så man säkrar lite att de inte trillar ner om katterna kommer. Haha.

Å sen hänga upp tavlor på den långa väggen. Tavlor på mig kanske :P Försöka ta en fotografering med Angelique snart. Få några bra bilder man kan förstora upp. Å sen på katterna å hänga upp lite väggljusstakar o göra fint.
Ska även försöka skaffa rullgardiner till fönstrena. Som sagt, jag vill ha det mörkt när jag ska sova. Då sover jag som bäst. Å tyst ska det va. Ingen musik å massa ljud tack.

I den "gluggen" som byrån står i ska jag ha ett bord. Pyssel/databord. Hittat det jag vill ha också.
 
Skulle gå in perfekt där. Kunna ha den stationära där, och sen ha alla mina pysselgrejjer där med.
Bara sätta sig å grejja när man vill utan att behöva plocka fram å tillbaka med allt hela tiden. Super duper bra.
Så jaa, så vill jag ha det i sovrummet.

Eventuellt slå ut väggen i ena garderoben med, så det blir en hel garderob. För får jag den där sängen så kan jag förvara sängkläder och sådär i dom lådorna.
Och så skulle jag kunna ha handdukar där med.
Å använda hela garderoben till kläder. Det skulle vara toppen bra. Har en plan för den med kan ja säga ;)
Men det kan ja berätta en annan dag. Men en enda "stor" garderob skall det bli iaf :D Tihii!

Men jag längtar tills jag får ekonomi att göra om i sovrummet. Skulle va så skönt. Att äntligen få det som man vill ha det :)

Ja nu har ni fått veta hur jag vill ha det i sovrummet ^^
Puss Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback