Tankar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2011-02-17  |  Tid: 19:03:58

Hoppa eller inte hoppa av.




Ger mig på ännu ett inlägg här..
Och det har faktiskt med funderingar att göra..

Jag läser ju på komvux, läser geriatrik, hemsjukvård (inte startat än), Engelska B och Psykologi B.
Men nu är det ju så att ja är inte det minsta intresserad av geriatriken.
Är ju inte det minsta intresserad av vården heller för den delen.
Men jag läser den ju för att jag ska få poäng, för att få studiestödet..
För jag får ju inte fullt utbetalt heller.. för jag hade ju ett återkrav att betala tillbaka, så det drar de ju av på det ja får varje månad. Så jaa.. Men jag vet inte om jag klarar mig på lönen från Pelmatic enbart eller om jag mååste ha studiedelen med..

Men hoppar jag den kursen så blir det ju på halvtid som jag kommer läsa, dvs att jag får mindre pengar.. Men liksom, varför sk aman läsa nåt som man inte ens är intresserad av, som man ändå inte kommer ha någon nytta av? Jaa.. det är svårt det där.. :/ Vet inte riktigt hur jag ska göra faktiskt.

Får grubbla lite på det.. Och ska ringa csn, gjorde det idag, och blev vidarekopplad, och skulle få vänta 7 minuter. Men då la jag på, för orka vänta 7 minuter när man ringer ett 0771 nummer från Mobilen! Blir ju svindyrt..! Så nej tack. Får ringa dem imorrn igen. För det känns ju som att de kan inte skära ner mer på studiestödet eftersom ja redan får minimalt lite liksom...
Men csn är roliga dom, de gör ju som de själv vill, de har ju siona regler och paragrafer..
Så skulel inte förvåna mig om de skär ner till halva det ja redan får....


Ja ja, jag längtar tills imorrn!
Puss Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback