Pyssel  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-09-15  |  Tid: 21:03:58

Miniatyrglasljus


Har gjort en ny kategori som fått namnet pyssel. De flesta som bloggar i världen har ju oftast "sin" grej. JAg vill ha min och det fick bli pyssel eftersom jag är en pysslig person som gillar att grejja med olika saker.
Nu håller jag på att piffar upp miniatyrglasljus från PartyLite, som jag även ä konsult för.
Tycker dom blir så trista och tråkiga när man eldat ur dem. Så jag har målat och dekorerat lite.
Tänkte ja skulle lägga upp bild på en som jag håller på med och en som jag ä färdig med.

 
Bilden ser en smula ihoptyckt ut, jag vet! Har använt mig av en röd glasfärg ifrån Panduro. Finns små paket att köpa med 6 färger. Jag köpte de blanka. Gillar inte riktigt de matta. Aja.
Bilden är inte bäst, ljuset och kameran gjorde det att det blänkte rätt rejält.
Jag har tagit vanlig disksvamp och klippt i mindre bitar och så duttar jag på färgen, så det ser lite "frostat" ut. Tycker det blir snyggare effekt också när man gör så.
Har ingen bra stöpelsvamp ännu så man få ta det man har.

Färgen ska torka i 12/24 timmar beroende på märke. Och därefter brännas i ugnen. Panduros färg ska brännas i 130 grader i 40 minuter. Sen så sitter färgen dä och det går att maskindiska.
Så detta lilla tråkiga miniatyrglasljus är påväg att bli lite mer juligt. Är ju inte klar med den ännu, vet inte iktigt vad jag ska göra med den ännu. Men röd blir den.

Har även gjort en grön, med samma teknik, svamptekniken. Men den har jag faktiskt inte lagt så intensivt med färg på. Som den röda, den färgen är mer täckande. Det är inte ett lika täckande lager på den gröna.



Sen så har jag satt ett svart band upptill som ni ser. Och för att dölja skarven när det satt på plats så tog jag en grön knapp och klistrade dit. Rätt mycket klister fick det bli. Och sen smög jag in två små löv en bit in under knappen. För ett sötare uttryck. Och som ni kan se så är färgen inte lika täckande som på den röda.

Så från ett tråkigt miniatyrglas till ett trevligt miniatyrglasljus. Man kan göra hur mycket som helst med dessa när de är urbrunna. Bara fantasin sätter gränser.
Jag är väldigt nöjd med den gröna. VI får se vad som händer med den röda. Men kommer ju givetvis lägga ut hur den också blir.
Bjuder på en bild när jag har ett ljus tänt i den också.



Ja, det får bli det första pyssel inlägget :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback