Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-11-30  |  Tid: 19:38:20

Happy News!



Ja, som ni säkert vet sen tidigare så har jag ju varit sjukskriven. För migrän å nu senast magkatarr som inte va magkatarr utan berodde på min glutenintollerans. Jag har ju inte varit så duktig på att hålla mig till den kosten utan VÄLDIGT gärna ätit sånt med mjöl i..
Så det har ju sabbat mina tarmar.. Men det är väl på bättringsvägen nu när ja håller mig till det ja ska. Vilket suger. Jag vill inte va gluten.. :(

Men ja, då har jag ju fått dra in försäkringskassan, och dom är ju INTE att leka med.. Verkligen inte. Dom vill man inte beblanda sig med. För de tar lång tid på sig, kringår allt så länge som möjligt, tar lång tid på sig att handlägga, och besluta... Bla bla bla.. Klappmongon helt enkelt.

Men nu har ju inte min sjukperiod varit helt sammanhängande för att ja haft en läkare som inte ville sjukskriva mig jaa, å den andra läkaren va bättre. Så under den perioden då det blev ett glapp mellan datum, då är jag tydligen berättigad sjuklön från Assistansia :D 14 dagar eller kanske mer. Å det känns så underbart att få in lite cash, gissa om ja känner mig pank just för tillfället.

Detta är en bra dag efter allt! :D
Å på nyår kan allt hända jaa ;) Vet inte ens vad som händer på nyår just för tillfället. Fest vet ja säkerligen att det blir, men vart.. det är inte klart ännu.
Man vet ju inte vad som händer före eller efter heller ;) I have an open mind ^^

Imorrn blire morgonpass iaf, hoppas ja slipper uppkastning i snön bara.
Å på måndag/tisdag blire eventuellt att testa ett nytt jobb, i Örebro. Har redan fått ansälltning typ 85% och garantilön, dvs blire inte jobb en dag så får man betalt 90% av den lön man skulle haft den dagen. Dom ska se vart jag passar bäst in, avståndsmässigt. Är ju en bit att åka till Örebro. Men jaa, ska iaf testa. Eftersom ekonomin ser ut som den gör just nu så blire litte svårt att pendla, då bensinen INTE är billig. It sucks big time!

Jaa.. Kanske är ja påväg mot ljusare tider? :D Jag hoppas det!
Skola till våren, ska söka två kurser till imorrn eftersom två av dom ja skulle läsa inte startar till våren. Så då blire att läsa Engelska B och Psykologi B istället :D Om man kommer in.
Å så blire Thailand under 2011 också :D Med bästaste Angelique. Gosh va kul det kommer bli. Bara ha flygstol ner, å luffa omkring å ta in på olika hotell. En sak jag vill besöka är Tigertemplet, klappa livs levande tigrar, något jag ser fram emot.

Alexandra är lit gladare nu :) (Jag vet, jag har en dyster period just för tillfället) Men små saker lyser upp tillvaron.

Låtar just nu:
Linkin Park - Burning in the skies
Jimmy Jansson - Det enda jag vill
David Guetta - This is my life
Rihanna - Russian Roulette
Miley Cyrus - When I look at you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback