Gott & Blandat  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-12-27  |  Tid: 18:16:57

Weeeej!



Bilen blev såld idag.
Den kom ut på Blocket vid 8.41 idag. Och rujnt 13,30 va den såld =) För 3000 så fixar vi handbroms å besiktning. Å den 19 januari går den iväg till Åmåö, tror jag han va ifrån iaf, det kom det iaf upp på numret när jag sökte på eniro.
Men ja jag vet inte. Den kommer till ett nytt hem iaf.
Jag tänker avlöja min lilla överrskning nu.



Detta är överraskningen. Jag har köpt en ny bil ^^ En Opel Corsa, årsmodell 08 ^^
Diesel motor. Drar 0,3 landsvägskörning o 0.5-0.6 blandad. Så det kommer bli en toppen pendlar bil för mig :D Helt underbart. Lite billigare att ta sig helt enkelt. Då kan ja komma in te K-stad å ta en fika med dig också :D

Så jaa, detta är vad jag kommer hämta den 4 januari på Biva. Allt är klart. Är så glad!En liten och smidig bil är det helt absolut. Och jag får med vinterhjul med dubb på den helt kostnadsfritt. På Helmia skulle jag få betala 7400 för vinterdäcken. Så Hejja Biva för att dom är helt underbara människor!
Ska köpa en present till Ove på Biva som tack för hjälpen att komma ner så mycket som möjligt i månadskostnad, vinterdäck, trevligt bemötande och jaa allt.
Där kommer jag fortsätta vara kund iaf. Underbart!




Lycklig tjej deluxé. Det bästa julklappen.
Och det är vad pappa gett mig. Han står som medsökande på lånet och har tagit kontant lånet på sig, det man måste betala för bilen, handpenning liksom. Det lånet står han på även om jag betalar. Så jaa, det är tillräcklig julklapp för mig från honom. Att han står med å har lånat. Annars hade det aldrig gått vägen för mig.

Så yeees!
Sen ja fick körkortet den 30 maj 2007 så har ja haft/ha 3 bilar.


Ford Fiesta från 1978 ;) en riktig racer bil måste ja säga... Älska verkligen den där bilen :D


Volvo 460 från 1990. En bra bil.

Å nu snart Opel Corsa från 2008. Och den kommer jag stå för helt själv också. Lika bra att börja äga sin egen bil. Jobba på den där försäkringsbonusen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback