Mig  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-12-31  |  Tid: 12:11:44

Sista dagen på år 2010!



Visst känns det sjukt?
Att det är sista dagen på år 2010.. Det har ju gått så sjukt fort.

Men det har ju i alla fall hänt mycket detta året om man tänker tilbaka på det.
År 2010 började med att vi firade in det hos Angelique och hennes sambo Andreas. Där drack vi och skålade och sköt lite smällar å raketer.


Sen rullade det väl på.
Vi började 2 terminen Undersköterska utbildningen och det gick ju bra.
Under tiden så jobbade jag som vikarie hos RM, jag jobbade med demostrationer samt fortfarande lite extra opå coop. Har nog aldrig haft tre jobb på samma gång.

Alldeles precis i början av mars så åkte en väldigt nära vän till mig till USA för att vara Au Pair. Och där har hon nu snart varit i ett helt år. Och lär nog bli kvar ett år till som det ser ut som nu. Saknar dig Frida!

2010 hade även sina törnar, osams med Angelique en längre tid. Aldrig någe vidare kul måste ja säga.
Jag har varit singel hela 2010 faktiskt, även om jag träffat olika killar. Men varit singel hela tiden. (Lite trött på det nu)
Under 2010 så hittade jag och Rickard tillbaka till varandra efter att ha pratat i säkert 1,5 år via sms. Vi träffades första gången den 15/7-10  sen 25/12-06. (Inte helt sant, vi har träffats två gånger innan, men då inte en hel helg, bara över natten) Så detta kändes som en helt nystart.
Åkte upp till honom på torsdags kvällen (åkte dock vilse) han jobbade natt och jag låg i hans säng när han kom hem på morgonen å kröp ner hos mig. Underbart.
Dock så blev det lite struligt när det blev lite för tufft för mig, läs längre ner.
Men vi har hittat tillbaka ännu en gång å ska ses 2011 :)

I juli 2010 så flyttade jag även ifrån Sandviken till Ekeby. Böt upp mig till en tvåa. Det känns riktigt bra.

Under hela 2010 så har man haft många bra stunder tillsammans med gänget och festat å haft väldigt roligt. Den 20/21 mars va jag och Angelique ute på krogen för då fyllde jag år. En kväll att minnas..
Va det då vi gick hem från Wickan?
Haft många hemma fester och ett par utgångar.

Under 2010 så uppkom Donken Dejten, i vilket sammanhang vette tusan, men den uppkom då. Och det är jag och Angelique som åker på dejt ^^ Har blivit fika dejt och Viking dejt med.

Va ner till Ullared tillsammans jani och Veronica, det va riktigt kul :) Första gången jag kört så långt. För vi gjorde bara ett enda stopp på vägen ner.

Den 1 sept fick jag fast anställning (så länge uppdraget varar) hos min arbetsgivare, men blev tyävrr långvarigt sjukskriven. Och skall säga upp mig hos henne.
Fick nytt jobb från den 6/12 2010 som barnskötare. Det tackar å bockar vi för.
Jag kom in på skolan igen, fick antagningsbesked för någon vecka sen.

Så 2010 har haft något gott i sig. MEN det har även varit jävlaigt kämpigt.
I och med min sjukskrivning och jag inte fick några pengar från FK så blev det ganska tufft att överleva.
Min far har ställt upp hela tiden för mig. Han som gjort det möjligt för mig att bo kvar här. Och att kissorna har fått mat i skålarna och jag fått mat i munnen.
Därav så stängde jag av alla känslor och släppte inte in någon, inklusive underbara Rickard. Men det löser sig förhoppningsvis nu under 2011.

2010 Medförde en ny vänskap, som först startade som hat, ilska, avsky för varandra. Men vi kom till insikt att vi inte ville ha det så och nu så är det mycket bättre mellan oss om man säger så. My future wife ;)
Och vi kommer också ses under 2011 :) Looking forward söto!

Vad här hänt mer under 2010 då? Jo, det är bestämt att vi ska ta oss till Thailand 2011. Jag köpte en bil den 10/12. Sagt upp kontakt och vänskap med vissa personer som inte hör hemma i mitt liv.

Jaa, det va väl typ allt som hänt under året? I stora drag typ. Har säkert glömt nåt.

Sista dagen på året skall spenderar tillsammans med
Veronica, Keckle, hennes syster och pojkvän. Emilie och Karro.
Det ska bli väldigt trevligt :) Ett lugnt och nyktert nyår.

Men jag vet vem jag skulle vilja pussas med på tolvslaget iaf ^^


Jag hade gärna varit i Karlstad och firat in det nya året på krogen med dig. Men vi får ta det en annan gång :D Kommer fler fester, fler utgångar.
Vi får ses 2011, kanske hinner vi ses innan du börjar skolan igen.

2011 kommer bli ett nystarts år för mig.
Att verkligen kämpa och kunna klara mig själv.
Förhoppningsvis komma iväg till Thailand:) Vi har vårt mål iaf. Och det ska man sikta på.
Jag ska lyckas gå ner i vikt, minst 10 kg.
Finns så mycket som 2011 för med sig! Och det är bara att ta för sig och kämpa för saker och ting.

Så med detta inlägg säger jag:



PUSS HEJ!
Får väl se om detta blir det sista inlägget för 2010 ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback