Dagligt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-12-12  |  Tid: 17:19:33

Helgen


Jaa, i fredags så blev det väl inte så mycket att skryta med.
Blev lugnt helt enkelt.
Jag va med pappa upp te Volvo å där säger vi hej och god natt. Där kommer jag inte köpa någon bil iaf. Så är det bara. Visst, volvo är väl bra i sig. Det klarar jag inte på. Men nej, jag avtackar mig Volvo faktiskt. Iaf efter det pappa berättade om när han hade köpt bil genom dem.
Bilen skulle in på sån där service som behövs efter en viss tid, då man byter ut saker och sådär..
Pappa hade märkt ut vissa delar som han visste behövde bytas ut och sådär.. Alltså märkt ut så han såg att det va dom som satt i och om det skulle synas om han fick nya.
Ett blinkers glas skulle bytas ut, det hade pappa gjort en repa på med flit för att se om han fick nytt eller inte.

Efter servicen så fick han tillbaka bilen, betala en maffig summa som volvo tar ut för sin service, och hade han fått nya delar då av det som skulle bytas ut? Fan heller... det hade han INTE fått.
Blinkersglaset hade de bara tagit bort, blåst ur och fuktat av och satt tillbaka. trots att det stod att det ba utbytt. Pappa hittade sin repa han gjort. Och på flera andra delar som skulle bytas med.

Och Volvo gör inte ett skit åt saken! Trots att pappa vet att de inte bytt ut delarna. Dåååålig stil. Men ja, killen som gjorde servicen blev sparkad och påkommen för fiffel... Men inte en ursäkt fick pappa. Bara nonchalans. Dålig stil av en så pass stor Bilfirma som de är.

Så vi åkte med sopbilen till biva istället, det är roligt att åka sopbil, den är såpass stor så man ser ju så bra, å man skumpar omkring i de där sätena när det guppar å har sig. Ja, jag har alltid varit facinerad av sopbilen.. :d Haha. Löjligt? kanske men jaa.. Häftig lastbil helt enkelt ;)
Så ja, Biva vänder vi oss till när det är dags. Där är dom trevliga och det är bra bemötande och de gör allt för att det ska bli en så pass bra affär som möjligt för båda parterna. Så jaa, de gillar jag. och de har väldigt mycket bra bilar vissa gånger. Så Hej hej Biva, där kommer jag bli kund. Biva är ju Saab återförsäljare, men jag ska inte ha en saab. Våga vägra Saab, OCH Volvo. För jag ska inte köra volvo efter min 460, om ja inte blir mångmiljonär och har råd att köpa mig en XC90 eller XC60... ^^ Eller kanske nya V60 ;) Då kan ja gå med på volvo.

Efter bilkollanet så blev det ju som ja skrivit tidigare fotografering. Nämde väl även att vi kollat bil på det andra inlägget med, men va fan. :P
Blev ju mat på Viking också för att inte glömma det liksom ;P Vår lilla Pizzaturk kommer ihåg vad vi vill ha när vi kommer in. Pommes tallrik med mild sås breve och burk cola. Haha, så gulligt!
Och när ja kört hem Angelique så stannade ja vid stoppljusen i sandviken, å så rullar det upp en litten röd bil breve mig, å de som sitter i den andra bilen kör fram så de ser att jag sitter i andra bilen. Å det va ju utlänningar med, å de vinkar båda två åt mig å ler... Hmm hmm.. hahahaha!
Å så slår det om till grönt å ja sticker iväg med min 460 å dom hamnar bra långt efter. Så sött, försökte dom racea å så gick det inge bra alls för dom. Nu ska ja inte höja min 460 till skyarna, men den är bra när man väl ska sticka iväg. ;P


Lördag, blev att åka upp till pappa, hämta han, lämna in trav och sen åka vidare till hans jobb för att städa ur min bil lite grann.
Så jaa, nu är den fräsch å fin :D Tihii!
Och så blev det hem å chilla lite.
Byta om till lite festligare kläder och åka iväg till Mona som fyllde år. Ålder behöver inte nämnas ;P
Där bjöds det på Kallskuret. Mums! Och sen kladdkaka till efterrätt. Gott.
Så det va trevligt att komma iväg en sväng. 

Kom hem efter 22, satte mig i soffan å kikade litte film och sen huset fullt på datorn. O sen kallade sängen på mig. Så det va bara att mysa ner sig med den och ett gäng katter som hade hastigheten på topp! Och härjade omkring lite, å så fick lilla stackars Skrutt nåt i näsan så hon nös en bra stund med täta mellanrum. Lilla tjejen, å så blev hon påhoppad av sin dotter Lottie, blir frustrerad på den katten ibland. Men sen så somna vi. Skruttan breve mig som vanligt å ja på mage.. Natti natt. 

Söndag idag, har inte hänt så mycket, blev en frukost fika på Kulan med Angelique. Det va gott, inte alltid stan har öppet på söndagar, vi pratar om Karlskoga liksom. Inget som är öppet till typ 16 när det är söndag. Men nu har de börjat med skyltsöndag varje söndag så då är det ju öppet :) Nice det. 
Kikade runt lite. Köpte nytt puder från Lumene (bra märke, rekomenderas.) Och sen en helt ny mascara, Maybelline Volume Express tror ja den hette.. Får se vad ja tycker om den då. Ja gillade ju min Face Stockholm, men den börjar ta slut nu :( Suck.
Nån som vet vart man kan få tag på den förutom på deras hemsida? vet inte ens om man kan köpa den där igenom heller........ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback